Mudd^^

2010-06-12
20:42:01

Regnig lördag
Hej hej,

Igår kväll blev det lite sims-spelande, jag startade en ny släkt och kom till andra generationen. Det var riktigt roligt att spela det igen! Jag har mina perioder av spelande och uppehåll. Byggandet av husen och städerna är roligt, skapa nya byggnader, gator, köpcentrum, caféer m.m. Självklart är skapandet av simmar också roligt, kläder, frisyrer, relationer mellan dem m.m. Just nu låter jag simmarna vara som de är när de föds, jag byter aldrig hårfärg eller kläder på dem. Frisyren brukar jag göra något åt och sminkningen, annars är de "original". Jag tycker det är roligt när de behåller släktnamnet och det utseende de föds med :)





Senare igår kväll gick jag och David ner till bowlingen och tog oss några Bacardi Breezers. Vi träffade Nisse och Skytt och pratade med dem ett par timmar. Det var en del folk där nere, pratade med Figge som jag inte sett på år, Fanny var där också m.fl. Det var trevligt att komma ut lite även om det inte var fest. Jag brukar oftast stanna inne om det inte är något speciellt som händer, men igår kände jag för att gå ut och pratade med folk istället för att sitta hemma framför tv:n hela kvällen :)

Imorgon ska jag jobba 09:00 - 15:00 och efter det åka ut till Limmared på söndagsmiddag. David och jag åker till brorsan med familj som bor där. Det ska bli roligt att träffa småtöserna lite, alla deras barn har sommarlov nu och om det är fint väder blir det samling vid deras studsmatta. Jag tycker det är lika roligt som barnen att hoppa på den :) Som det ser ut nu blir det nog inte fint väder, snarare regn. Tråkigt, men så är det när sommaren är försenad. Vi kommer säkert ha trevligt ändå :)

På kvällen imorgon ska jag bänka mig vid tv:n kl 21:00 för då går filmen Hairspray på TV4. Jag blev så lycklig när jag såg den första gången, alla låtar, kläderna och framförallt - frisyrerna! En helt underbar feel-good-film om du frågar mig! Absolut en utav mina favoriter. Sen är det ju aldrig fel att se John Travolta som tonårsmamma! :)



/Mudd^^

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: