Mudd^^

2010-06-17
12:09:16

Tidig torsdag
Hej Hej,

Imorse ringde chefen och frågade när jag börjar idag (borde inte hon veta det?), jag sa: kl 14. lite halvsurt och la på. Klockan var ca halv nio och vi var uppe sent igår så jag var trött. Efter ca en halvtimme ringde Mia i panik och sa att hon hade missat bussen och var tvungen att fixa skjuts till jobbet, ingen annan svarade (vad fan svarade jag för?) så jag ställde upp. På med kläder, tag med nycklar och mobil samt morgonciggen så var vi  påväg. Mia jobbar i Blidsberg som ligger ca 2 mil från Ulricehamn så det tog ca 20 min och 20 min hem. Väl tillbaka i stan var jag hungrig så jag gick in på Willys och köpte en baguette till frukost för mig och David att dela på. Nybakat är ju oslagbart! Vi åt frukost ute på innergården idag, baguette med ost och skinka, juice och kaffe. Supergott!


Igår tvättade jag två maskiner med kläder, det brukar vara 4-5 maskiner men nu är jag duktig och har en tvättid i veckan så det inte blir så mycket på en och samma gång. Det är inte superkul att vara fast i tvättstugan en hel eftermiddag bara för att man har massa smutsiga kläder. Nästa tvättid är på måndag och tills dess hinner jag nog bara få ihop en maskin. Jag tog den tiden för annars hade det blivit på midsommar och den högtiden vill jag inte spendera i källaren precis. :)




Jag besökte arbetsförmedlingen igår också, tänkte beställa en tid med min handledare jag har där. Med min vanliga tur var det ju såklart coachmässa där igår hela dagen. Jag blev haffad i dörren: Gå in och välj en coach! Öhm, nej tack jag har jobb. Jag fick tag i min handledare i alla fall, ska prata med honom efter hans semester, efter det knökade jag mig ut igen. Så mycket folk!

Ungdomsmottagningen och apoteket hann jag  också med att besöka. En P-stav kostar 942:- kr! Mycket pengar på en gång men ett billigt preventivmedel eftersom jag har den i 2½ år. Gerd på ungdomsmottagningen sa att P-piller kostar ca 800:- per år! Så jag kommer undan ganska biligt ändå. :) Sen kostar besöket och ingreppet inte en krona heller :)


Nu blir det lite sims-spelande innan jobbet. Har fastnat i en spelperiod nu igen och kan inte lägga av. Det är fruktansvärt roligt :) Jag är inne på tredje generationen i min senaste släkt. Haha, vilken nörd jag är.

/Mudd^^


Kommentarer:
#1: Ida

Va glad att du kan ha p-stav.. Det kan inte jag, jag får ett sju helsikes humör! Höll på och bli singel och bostadslös sist jag prova det [samma med alla preventivmedel för mig:( ] så här kör man chicken race:P

2010-06-18 @ 04:30:47
#2: iidaa

Svar : tack, blev riktigt nöjd med den ! :)

2010-06-19 @ 22:32:33
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: