Mudd^^

2011-04-21
14:39:40

Äntligen hemma =)
Hej hej,

I am back in Ulricehamn! Fan vad fint!

Igår åkte bror min ner till Löddeköpinge och räddade mig och min bil =) Älskade älskade storebror!!! Men vi hade det fan inte lätt!

Först åkte vi från parkeringen där bilen stod till macken för att tanka och generatorn verkade fungera som den skulle. Batterilampan lyste inte och allt verkade vara lugnt. Jag tankade, fyllde på olja och pumpade upp däcken lite. Nemas problemas!

Happy Mudd =)

Sen kom vi ca 13 mil, vi var alltså halvvägs hem, och vad händer då? Batteriet dör och jag står still - mitt på motorvägen!!! Åh, jag fick panik och höll på att bli överkörd.

Sad Mudd =(

Brorsan bogserade min bil till närmsta parkeringsficka, där ställde vi bilen och fick åka 9 mil tillbaka för att köpa en ny generator. Det var den enda generatorn i hela skåne som passade min bil.

Väl tillbaka vid bilen fick vi loss den gamla generatorn men då får vi inte ut fanskapet från motorhuven för motorn och bromsoljebehållaren satt i vägen!!!

Angry Mudd :@

Till slut blev brorsan förbannad (efter timmar av meckande) så han sliter ut generatorn med all kraft han har och slänger den åt helvete, vi får i den nya generatorn, sätter fast den och tadaa - min bil fungerar!!!

Happy Mudd =)

Vi tar oss hem till Ulricehamn och jag har aldrig varit mer lycklig över att vara hemma! Jag kunde inte sluta le när jag såg Ulricehamnskylten =) Jag fick hem min bil från skåne!! Och allt detta tack vare min storebror som är bäst i världen!!!

/Mudd^^

Kommentarer:
#1: Frida

hihi skönt att du fick hem den ivarje fall:P men vilken resa alltså

2011-04-21 @ 16:17:48
#2: eedaaa

Gott med bröder som hoppar in och hjälper till! :)

Go micke!

2011-04-21 @ 17:46:04
#3: Mudd^^

min bror är bäst ^^

2011-04-25 @ 21:37:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: