Mudd^^

2011-07-06
14:02:47

Ett litet hej fran Polen!
Hej hej,

nu har jag hittat till ett internetcafe. Antligen! Hoppas ni forstar min svenska utan prickar =P

Jag akte med mammas o pappas kompisar ner till Polen i lordags. Eva och Tony heter de. Eva var jattenervos over att vi inte skulle fa plats pa farjan. Haha, vi som hade bokat och allt. Jag forsokte forklara att vi inte kan kopa en biljett o sen inte fa aka med! Det vore ju supertaskigt!

Vi akte farja i sex timmar och framme i Swinoujcie motte pappa o mamma upp oss, samt mammas kusin Ryszard och hans fru Mira =) Vi akte knappt 2 mil till Miedzyzdroje och har varit har sen dess.

Det ar superfint har! Vi har badat och solat pa stranden, det gjorde vi igar. De forsta tva dagarna var det inte jattebra vader men igar och idag har solen lyst utan ett moln pa himlen. Pappa fyllde ar igar ocksa. Det firade vi pa en uteservering med trubadur igar kvall =)

Mamma fyller ar pa lordag, samma dag som vi ska aka hem. Vi far fira henne pa farjan. Min storebror fyller ar pa torsdag men honom far vi fira nar vi kommer hem =)

Jag har precis letat upp adresser pa eniro sa jag kan skicka mina vykort. Det var inte latt ska jag saga. Alla ar sa hemlighetsfulla! Hahah =)

Ps, jag har hittat min kamera! Helt otroligt! Den lag i ett litet fack i min stora vaska. Nu ar jag lycklig igen =)


Kommentarer:
#1: Eedaaa

När du skrev om din mammas kusin kom jag och tänka på hans kommentar när vi frågade var mira var när vi var hos nisse. Svaret blev "mira sitta rumpan gräsmattan" fast på brytning givetvis;-)

2011-07-09 @ 05:47:54
#2: Mudd^^

Haha, i år har jag fått kommentarer som: "Madde, dansa på mig?" och "Jag kanske Sverige nästa år".

2011-07-10 @ 17:43:48
#3: Niles

Härligt!!

2011-07-10 @ 17:56:17

allt bra?

Ha en fin söndags kväll. Kram.

2011-07-10 @ 18:05:14
#5: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 5 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/july/sondag-dagens-blogg-1.html#comment

2011-07-10 @ 18:36:01
#6: josse

SOMMAR OCH SOOOL :) Säljes: Sommarens snyggaste solglasögon, Ray Ban wayfarer!! Riktigt vrakpris, 500 kronor (nypris 1299:-!!) Passa på, först till kvarn. http://bloppisjosse.blogg.se/2011/june/saljes-ray-ban-wayfarer-rb2140-svarta.html

2011-07-10 @ 18:36:36
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: