Mudd^^

2011-03-06
21:44:21

Emelies födelsedag i Göteborg =)

Hej hej,

Igår morse drog jag och sju brudar till götet för att fira Emelies födelsedag. Vi var; Emelie, Maria, Miriam, Nicolina, Nathalie, Rebecca, Louise och jag, sedan joinade även Kristel oss.

Vi var i Göteborg vid tolvtiden och då gick vi en vända på stan. På Sense åt vi lunch och laxburgaren var ingen höjdare direkt, det var typ malda fiskar som man pressat ihop och stekt litegrann. Det var inte värt 119:- kan jag ju säga. Det bästa var när Nicolina tog en tugga från Rebeccas laxburgare för att smaka, hon sitter med munnen full med lite panik i blicken och får fram: "vad ska jag göra"? medans hon viftar med armarna och vill inget annat än att spotta ut det. Haha!

Efter lunchen stod vi i solen och tog en efter-maten-cigg, då kom reseguiden i Rebecca fram och hon organiserade upp vad alla skulle göra. Miriam, Mia och jag gick och köpte lite take away-kaffe och satte oss i solen och njöt medan de andra sprang iväg på annat håll. Det var ett himla fint vårväder med skinande sol, fast det blåste litegrann, men det gör det väl alltid i Göteborg.

Vid tretiden checkade vi in på hotell Scandic Europa i nordstan. Vi bodde 4 tjejer var i två rum och jag själv i ett enkelrum och jag kunde inte haft det bättre. Min egen tv, min egen dusch - helt underbart! Det var skönt att kunna sova utan att höra någon annan och att kunna titta på tv, duscha och lyssna på musik utan att störa någon annan. I och för sig var jag inte på hotellrummet särskilt mycket under vår vistelse för vi hade fullt upp hela tiden.

Som en mini-förfest tog vi hissen till sjätte våningen där vi njöt av hotellets pool och bastu. Det var väldigt trevligt! Det var lite kallt i poolen men bastun var varm och skön. Sedan fortsatte vi festandet i rummet som bl.a. Emelie bodde i och vi överraskade födelsedagsbarnet med tårta och sång.

Framåt midnatt tog vi oss till donken för lite mat och sedan gick vi vidare mot krogen. Vi hamnade på Parken som ligger nära Valand på avenyn. Där shotade och dansade vi en stund för att sedan gå vidare för det var inte riktigt vår musikstil. Efter att ha frågat lite folk om vart man ska gå när man är 20 år och ska ut i Göteborg hamnade vi till slut på Park Lane. Det var jättelång kö och när klockan blev halv tre tog min energi slut och jag begav mig till hotellet, de andra stod kvar i kön och precis när de kommit fram till dörren var det fullt. Istället för att vänta tills någon gick ut tog även de sig tillbaka till hotellet. Väl hemma satt vi i "förfestrummet" ett tag och pratade och åt chips för att sedan gå och lägga oss.

Imorse åt vi världens finaste hotellfrukost, det var riktigt lyxigt när man bara brukar käka havregrynsgröt varje dag typ. Det fanns mycket av allt! Olika bröd, pålägg, yoghurt, flingor, ägg, bacon, kaffe, juice, frukt och det godaste - pannkakor! Om jag hade kunnat hade jag suttit där resten av dagen!

Det blev lite vilande efter frukosten, sedan gick Emelie och jag en sväng på stan. Vi gick in på Indiska och jag blev typ kär. De har så himla vackra saker där. Om jag köper hus någon gån vill jag ha ett Indiska-inrett uterum som man bara ska mysa i. Emelie köpte gardiner och lite annat, sedan gick vi tillbaka till de andra.

Vi lyckades få sen utcheckning och behövde inte lämna rummen förrän klockan 15. Sedan åt vi taco-buffé i nordstan innan vi åkte hemåt. Jag körde Emelies bil och som en klockren avslutning på helgen kör jag såklart fel! Jag ville tydligen till Stockholm. Haha, det blir tokigt när man inte tänker sig för och därmed glömmer byta fil. Men efter ett tag hamnade vi rätt igen och så småningom kom vi hem till Ulricehamn.

Tack alla mina fina tjejer för en mysig helg! Detta måste vi göra om! Här följer lite bilder från vårt firande av Emelies födelsedag i Göteborg.



Jag och Emelie med Miriam och Mia i bakgrunden i bilen på väg ner till götet =)



Miriam och Mia i bilen =)



Mitt alldeles egna badrum =)

Mitt alldeles egna hotellrum =)

 

Nathalite gör Louise fin i håret =)

 



Jag och Emelie partajar i badrummet =)



Rebecca och jag =)

Födelsedagsbarnet invirad i ett täcke dagen efter =)

 



Mia, Louise, Nathalie och en halv Nicolina mösar i soffan i hotellets lobby vid utcheckningen =)

That's all folks!

/Mudd^^


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: