Mudd^^

2011-10-26
23:46:18

26 Oktober 2011
Hej hej =)

Idag har jag gjort roliga saker =)

Jag vaknade klockan 9, kanske vaknade på fel sida men det gick över under morgonen. Jag vet inte varför men jag var nog lite tjurig i morse, eller.. jag var inte på humör riktigt. Beror nog på att klockan inte var så mycket.

Men men, jag fick i mig lite frukost och tittade färdigt på filmen som jag och godingen började på igår. Sen åkte jag hem och pappa och jag åkte till Göteborg. Vi kikade runt på Biltema och handlade en del. Pappa hade tagit för mycket insulin (han är diabetiker) och började känna sig svimfärdig så jag fick leda ut honom till kiosken. Vi satt i bilen och åt godis och vilade en halvtimme, sen var det bra igen. Det är lite läskigt det där men jag vet ju vad jag ska göra =)

Efter lite återhämtning handlade vi vidare och sedan åkte vi till Olskroken där Elizabeth bor. Det är hon som ville sälja sin golf. Vi tittade på bilen, gick igenom lite papper och provkörde. Jag bestämde mig för att jag vill ha den. Trots lite rost och lite skav är den ändå 10 år nyare än min honda! Vi köpte den och jag fick köra hem i regnet. Så ny har jag en ny pärla =)



Ny bil = glad Mudd^^

Hemma hämtade jag mamma och vi stack iväg till Limmared och hem till Carina =) Hon hade kryddparty ikväll och jag och mamma köpte varsin soppa. Jag köpte en löksoppa och mamma en svampsoppa. Det som är helt kanon är att man kan ha dessa kryddor till allt! Vad man än gör behöver man bara krydda med kryddan man vill ha och inget mer! Det är lite buljong i kryddan så ska man göra sås eller gryta behövs ingen buljongtärning eller salt eller något annat!

Blandar man kryddan med créme fraiche blir det dip och blandar man med philapelphiaost blir det som mjukost. Det är väldigt dryga kryddor också, man behöver inte alls mycket. En tesked till 3 dl dip eller en matsked till en gryta så det räcker länge! Kryddorna är från Alpnaering =)



Puss! ^^

Kommentar:

Jag är nog oxå diabetiker :( utreds för de just nu..

2011-10-28 @ 23:59:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: