Mudd^^

2011-10-09
17:32:23

Mensatest

Hej hej, 

Såg att min syssling gjort Mensatestet och då blev jag också sugen. Gjorde det sist när jag var 13 år och låg då över medel men fick inte vara med i Mensa för att jag inte var 18 år.


Nu har jag testat igen och det gick ju riktigt bra =)



Resultat

Din IQ beräknas vara

 126, eller mer


Grattis! Det här är det högsta resultat som går att uppnå på provtestet.

Endast 4% av befolkningen har en IQ på 126 eller mer.



För medlemskap i Mensa krävs en IQ på 131 eller mer, vilket uppnås av 2% av befolkningen, alltså 98:e percentilen.

Du har goda chanser att kvalificera dig för medlemskap i Mensa. Anmäl dig gärna till vårt antagningstest så får du veta säkert!

Testa själv på: http://www.mensa.se/provtest

 Puss! ^^


 


Kommentar:
#1: Lina

Sv; ber om ursäkt för väldigt sent svar!! Men av någon anledning har jag suttit och vart småledsen över bristen på kommentarer till min blogg och igårkväll såg jag att jag av någon anledning bara missat alla (under tre månaders tid) PANIK! Hahahaha!!



...ja jag vet i alla fall att jag har minst 4 i IQ - förutsatt att jag inte är fullkomligt vrålhungrig (det är nämligen vad som krävs för att äta med kniv och gaffel) ;D

2011-10-16 @ 12:29:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: