Mudd^^

2011-09-25
14:15:46

Sigges Loge
Hej hej,

igår var vi på Sigges Loge utanför Gislaved, Karin, Carina och jag. =)

http://www.sigges-loge.se/

Vi samlades hos Karin, jag var nog där vid kl. 20 om jag inte minns fel. Vi pratade och skrattade och lyssnade på Larz Kristerz på youtube. Vi hittade en version av "Jag måste ringa Carina" som hette "Jag måste kn*lla Carina" och jävlar vad vi skrattade =) Haha

Efter kl. 21 åkte vi mot logen, jag körde. Det är nästan roligare att vara med ute nykter tycker jag - Jag kan alltid köra hem när jag vill, jag kommer ihåg allt som hänt under kvällen och jag slipper bakfyllan dagen efter =)

Vi kom fram till Sigges innan bussarna anlände och det var skönt för då var det inte alls mycket folk. Vi åt direkt när vi kom fram, det blev en Sigges Kebab =) 

Under kvällen dansade vi till Larz Kristerz, trubaduren på loftet och i Rockbaren. Det enda vi inte dansade till var Discot, kändes inte alls lockande igår. Det var inte samma trubadur som sist och när vi kom upp på loftet första gången igår kväll var jag skeptisk till den nya. Men han var bra! Han spelade nästan bara rock och det var lite tjötigt men det var roligt ändå. Fast trubaduren från i somras var bättre och bra mycket sötare =)

Vi har ett par lustiga figurer att minnas från igår också.

Nere i danshagen där Larz Kristerz spelade var det en väldigt kort man som dansade med både Carina och Karin. Han buggade och twistade i sin alldeles för ungdomliga Yankees-jacka, vågigt kort grått hår och glasögon. Han hitade oss även uppe på loftet sedan. En lustig liten man, haha =)

Carina fick en liten "stalker" på loftet i egenskap av en kille med bredrandig tröja, kort brunt hår och liten näsa. Han fick smeknamnet "Efterbliven". Haha, han var inte otrevig eller något men han dansade nästan på oss istället för bredvid.

Sen mötte jag ju Henrik som jag alltid gör på Sigges. Han var glad som vanligt. Det jobbiga är att Henrik är som en magnet. Så fort man träffar honom kommer han och lägger sina armar om en och sen är han kvar där. Men vi dansade lite och det var roligt förutom att jag satt fast i honom, eller ja.. han höll fast mig rättare sagt, haha =) Vi sågs fler gånger under kvällen och han gör alltid samma sak. Carina, Karin och jag står i en ring och pratar och Henrik kommer och vill prata - istället för att stå bredvid oss andra och göra ringen större så ställer sig Henrik mitt i ringen så att man inte kan prata med någon utan att han står i vägen. Haha =)

Vi var nere i rockbaren och dansade också. Först kom en kille och tittade på Carina sen puttade han på henne så att hon tappade balansen. Då blev hon arg och pekade först finger åt honom, sedan puttade hon tillbaka. Direkt efter kommer en annan kille och kramar om henne! Haha, jättelustigt!

Sedan kom det en cowboy och dansade med oss. Han hade jeans, svart skjorta och en cowboyhatt av halm. Först var han jätterolig och dansade och gestikulerade en massa. Sen dansade han närmare mig och tog tag i mitt hår och drog mig till sig. Han luggades satan! Fy fasen vad ont det gjorde! Jävla cowboyidot! Han gick sedan ut och rökte och frågade om jag skulle med - skulle inte tro det va? Han kom fram igen uppe på loftet och sa att han var tvungen att pussa mig på kinden för att jag var så söt och det enda jag tänkte var "snälla slå mig inte igen". Men han pussade mig och sedan såg jag inte honom mer.

Uppe på loftet var det en tokstolle som hoppade runt och dansade och hoppade in i folk. En såndär jobbig typ. Han hoppade in i Karin, TVÅ gånger! Till slut tog och tag i honom strängt och frågade: "Ska vi köra?" Han svarade nej, han kanske blev lite rädd, haha =)

Jag blev upbjuden av en väldigt lång Göteborgare som kunde bugga! Det var jätteroligt att få bugga lite, även om det var till Robbie Williams och Metallica. Men det var roligt minsann =) Det är vanligtvis svårt att bugga med långa killar eftersom jag är så kort men han fattade att jag var kort och försökte hålla nere armarna så det gick ganska bra =)

Det roligaste på hela kvällen hände utanför danshagen när vi satt och rökte. Det kommer fram en väldigt full, vinglig man med Pippi-tröja på sig och HV71-keps.

Han säger till mig:
"min mamma har bara en lunga kvar och cancer så sluta rök för fan!"

Karin säger:
"det är inte bra att dricka för mycket heller" (eftersom han var så packad)

Efter ett tag pekar han på mig och Carina, mäter ca 20 cm mellan händerna och säger:
"De två vill ha såhär stor kuk!"

Då mäter Carina en meter mellan händerna och utbrister:
"Vi har såhär stor kuk hemma som vi får i både röva och fitta"


Då blev han tyst.


Jag kunde inte sluta skratta! Hahaha ^^




 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: