Mudd^^

2012-02-27
19:34:36

27 Februari 2012 kväll
Hello ^^

Bra dag på jobbet idag =)

Ett av de roligaste samtalen var från en tjej. När man ringer till ett hotell kommer man till ett talsvar som går ungefär såhär:

Hej och välkommen till Scandic
För bokning tryck 1
För reception tryck 2

Trycker man 1 låter det såhär:
För rumsbokning tryck 1
För grupp och konferens tryck 2
För medlemsservice tryck 3
För paketbokning tryck 4

Trycker man 1 båda gångerna kommer man till oss på centralbokningen.

Detta hade tjejen gjort och jag svarade:

- Hej och välkommen till Scandic Ariadnes bokning. Det är Madeleine du talar med. Vad kan jag hjälpa dig med?
- Hej, jag vill ha en lunchbokning.
-..... okej? vill du checka in vid lunch? (jag är förvirrad)
- ja? eller... vadå checka in?
- Ja du har ju tryckt för rumsbokning nu. Är det restaurangen du ska till för att du vill boka ett bord till lunchen?
- Vadå? Var är jag nu?

Oh god. Det är inte lätt alla gånger. Men roligt var det, synd att hon ringde när det var kö bara så andra som ville boka fick vänta längre för att hon inte förstod vad hon skulle trycka. Men så är det ibland.

Dagens Hurra var fika med Louice och Linus på Torgstallet efter jobbet =) Mysigt att umgås!

Nu har jag kommit hem, bäddat rent i sängen, rensat ett par skåp, gjort te och satt på TV:n. Soffan blir min position resten av kvällen.

Puss! ^^

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: