Mudd^^

2012-02-11
15:33:31

11 Februari 2012 dagen

Hujedamej vilken dag jag haft hittills!

Jag kom till jobbet kvart i åtta och kom inte in! Vi har en knappsats där man slår in en kod som börjar med siffran 3 och under natten har knappsatsen frusit så 3-knappen fungerar inte! Alla andra siffror fungerar men inte 3an så jag kan inte slå koden och kommer därmed inte in! Jag ringde till Carina som blir ägare för hotellet på onsdag så hon fick komma och öppna åt mig. (den nuvarande ägaren är på semester under helgen, det är hans pass jag jobbar på, så han kunde ju inte komma och hjälpa mig).

Väl inne på jobbet i receptionen har kassan hängt sig! Gah! Det går inte att göra något, man kan trycka på alla möjliga knappar med inget händer. Drar man ur sladden stängs kassan av och när man sedan sätter i sladden igen står det fortfarande samma sak på displayen och det händer inget när man trycker på knapparna. Jag ringde supportnumret som står på kassaapparaten men de har inte öppet på helger! ne för man använder ju inga kassaapparater på helger.. idioter!

Jaja, jag får stå och skriva kvitton för hand ikväll till gästerna, hej 1800-talet!

Efter jobbet (när jag väl slutade vilket var halv ett istället för kl 12 för självklart hann jag inte städa färdigt till 12) åkte jag till Lidl där jag fått tips utav Camilla att det finns alla-hjärtans-dag-saker =) Jag hoppades på att de söta nallebjörnarna med texter på var kvar men de var slut. Istället köpte jag dessa:




Bakform i silikon - hjärtan




Bakform i silikon - rosor

De kostade bara 39:- styck. Perfekt till söta muffins eller andra bakverk. Jag ska försöka hinna med att baka nästa helg, eller kanske en kväll i nästa vecka efter jobbet. Lite alla-hjärtans-dag-muffins måste vi ju ha! Länge leve kärleken! Hurra! =)

Till slut kom jag hem sur och tvär efter knapp-problem, krångliga gäster, butiksköer och en kall bil. Jag hoppade in i duchen och konstaterade att jag varken hinner eller orkar laga mat innan hjärtat ska iväg till jobbet. Vi tog den enkla vägen ut och betällde kebabtallrik och pizza. Såå dumt men såååå gott! Jag ska INTE äta sånt! Meeeeeen, nu gjorde jag det och det var gott plus att jag slapp laga mat, dumma mig! Haha =)

Nu är jag iaf ren efter duschen, mätt efter maten och fri från huvudvärken jag hade innan tack vare en ipren. Jag jobbar kvällspass idag mellan kl 17 och 20, efter det ska jag rusa hem så jag inte missar allt för mycket av Melodifestivalen!

Puss! ^^


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: