Mudd^^

2012-07-21
08:51:54

Kylboxen!
Jag glömde ju uppdatera om kylboxen!
 
Vi behöver en kylbox på väg ner till Polen och även nere i Polen på rummet. Det finns en liten kyl i rummet vi ska hyra men där får man plats med en dricka och en macka - om man har tur! Eftersom hjärtat är laktosintollerant och jag har noll koll på om det finns laktosfria produkter i Polen så ska vi ha med oss en kylbox. Mjölk och smör till hjärtat och kanske något gott vi kan ha på vägen ner. Sen föredrar jag faktiskt svensk frukost framför polsk. Jag har gärna med mig svenskt smör, ost, skinka och andra pålägg istället för att äta polsk hönspastej och allt annat konstigt de har för sig! =)
 
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så skulle jag försöka hitta en box efter jobbet och det gjorde jag!
Denna box från Harald Nyborg fick det bli. 350:- kr kostade den, jag köpte till adapter så man kan ha den i både vägguttag och cigarettuttag samt en batterivaktare (om man glömmer boxen i bilen och den är ipluggad i cigarettuttaget så slår batterivakten ifrån strömmen när den märker att bilbatteriet blir för svagt). Batterivaktare är viktiga saker! Tänk om vi glömmer bort att boxen är ipluggad i bilen när vi tar färjan över till Polen (som tar ca 7 timmar) och sedan inte kan starta bilen när vi ska av färjan eftersom batteriet är slut. Det hade varit rätt jobbigt! Jag vet liksom inte vad "dött bilbatteri" och "startkablar" heter på Polska så vi hade ju inte fått någon hjälp heller =)
 
Puss! ^^

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: