Mudd^^

2012-03-08
23:27:37

8 Mars 2012 kväll


Hurra för oss kvinnor idag på internationella kvinnodagen!

Är det någon jämtälldhet då? Ja, jag har aldrig jobbat på ett jobb där jag fått mindre i lön än en manlig kollega. Jag har även fått lika mycket-soc pengar och csn-stöd som killar. Så på så sätt tycker jag att jag upplevt jämnställdhet. Jag får lika mycket uppmärksamhet som män och folk lyssnar inte mindre på mig för att jag är tjej.

Hemma är det visserligen nästan alltid jag som diskar och plockar undan men det är bara för att jag gör det direkt efter maten oftast och då hinner inte godingen reagera, haha. Det är även jag som tvättar men det är för att tvättiden börjar kl 6 och hjärtat jobbar natt, inte kul att sova en timme för att sedan gå upp och tvätta - det kan jag göra på mina lediga dagar. Ärligt talat är det inget problem eller gnäll över det, jag föredrar att tvätta och sedan vika ihop det fint, och plocka undan saker är ju som en tvångstanke, haha. Jag kan inte känna ro när det är stökigt.

Idag har godingen varit lite mer underbar än vanligt. Han har lagat middag till mig, bakat sockerkaka, diskat efter sig och köpt min favoritchoklad



Fina fina godingen! <3

Hoppas ni haft en bra dag!

Puss! ^^


Kommentar:
#1: maline

sv: haha jasså! :D fin design du har nu !:))

2012-03-09 @ 00:09:13
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: