Mudd^^

2012-11-02
12:32:34

Definiera ordet tjej
Jag var på Ungdomens Hus igår på ungdområdsmöte, som vi har varje torsdag. Där disskuterar och genomför vi massor av saker. Igår tog Brita, vår ungdomsamordnare, upp tjejkvällen vi ska ha nästa vecka. Ungdomens hus hade lagt upp bilden ovan på facebook där det blivit en liten debatt. En person hade nämligen velat att vi ska definiera vad "tjej" är.
 
Jag orkar inte! Tycker du att du är en tjej får du komma, är du född kvinna men tycker att du är en man, kom. Det handlar inte om det. Det handlar om att det finns tjejer i vår kommun som pga religioner, olika bakgrunder m.m. inte får umgås med killar/män på fritiden. Vi ville göra något för dem, och även något för oss själva, inte trampa någon på tårna!
 
Sen att aktiviteterna är att dekorera cupcakes och stick & virk, det är en annan sak. Brita, Mimmi och Camilla (tror jag) har bestämt aktiviteterna för denna kvällen, men själva kvällen går ut på att ta reda på vad tjejer vill göra så vi kan genomföra det en annan gång. Hade jag fått bestämma hade vi haft tjejkvällen i garaget! Men som sagt, det är inte det det handlar om!
 
 
Som privatpersonen Mudd vill jag säga till personen som vill att vi ska definiera "tjej": Om du inte vet vad en tjej är, kanske du inte ska vara lesbisk.
 
Puss! ^^

Kommentar:
#1: Miriam

Så jäkla bra inlägg Mudd!!! Läste debatten som uppstod kring denna affisch på fejjan jag med och tänkte lika som dig. Bra skrivet!

2012-11-02 @ 19:00:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: