Mudd^^

2012-09-08
11:10:29

På fredagkvällen fick vi besök =P
Hej!
 
Igår var jag på UH, de har öppet till 24 varannan fredag. Camilla var sjuk =( men Brita var där =) och massa andra kompisar =)
 
Jag stickade på min godisfärgade halsduk och den börjar bli riktigt lång nu! Vi fikade och pratade, killarna hyrde film och vi skulle poppa popcorn. När vi tar ut den första färdigpoppade påsen går brandlarmet! Popcornen hade inte bränts vid, ännu mindre börjat brinna men larmdetektorn reagerade ändå! Alla ungdomar gick ut ur huset och på bara några minuter svänger tre brandbilar upp utanför huset. Flera fullt utrustade brandmän går in i huset och kollar alla rum - ingen brand! Inte ens lite rök!
 
 
Man blir glad av att veta att de kommer så fort, även när det är ett falsklarm. Stor eloge till räddningstjänsten! =)
 
Efter en stund fick vi gå in igen och brandbilarna körde iväg. Detta var något tekniskt fel förmodligen, eller en väldigt känslig detektor, men vi har ju poppat popcorn tusen gånger förut!
 
Jag är helt bombsäker på att det spökar! Förra gången brandlarmet gick igång var det biopremiär för Hamilton på bion tvärs över gatan. Igår var det premiär för Hamilton 2 på bion tvärs över gatan. Jag tror det är spöken i huset som ska skoja med oss, kommer det en Hamilton 3 och brandlarmet går då med så finns det ingen tvekan.
 
Och vad har spöken med detta att göra kanske du tänker?
 
Jo, för huset är över 100 år gammalt och ibland hör man vissa saker som inte riktigt stämmer. En tjej har sett skuggor och hört saker som knäpper och knackar i rum där det är folktomt. Förra veckan jag var där så ringde det på dörren, och inte ett vanligt ding dong som ringklockan där har utan ett ding ding ding dong, ding ding ding dong och när vi gick för att öppna var det ingen utanför, helt tomt på hela gatan. Plus att det tidigare sänts radio från huset, radiovågor, någon som sett White noice? I den filmen pratar de personer som dött med oss levande genom radiovågor.
 
Jag vill att vi tar dit ett medium som kan kolla om det bor kvar någon i huset =)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: