Mudd^^

2013-12-15
21:44:29

The ghosts
Vad tror ni om spöken?

Jag tror att en människas ande kan vara kvar efter personens död och att vi som fortfarande lever kan se och höra dem. Jag har aldrig sett något konkret men jag hör saker ibland.

Senast idag. Jag gick upp, åt rostade mackor, drog ur brödrosten och ställde undan den, gick ut ur köket och in i vardagsrummet. TVn var på låg volym och efter en stund hör jag brödrosten. Ljudet den gör när mackorna är färdigrostade och hoppar upp. Jag ser inte in i köket från vardagsrummet men jag hörde det tydligt.

Ibland på kvällarna när jag ska sova hör jag att min garderobsdörr i hallen stängs. Jag stänger alltid den när jag har bytt om och när det är läggdags är den alltid stängd så jag förstår inte riktigt hur den kan stängas igen för jag hör inte att den öppnas.

Lucy har varit med om något här också när hon har sovit över på soffan i vardagsrummet vid två olika tillfällen. En gång lades en filt över henne och en annan gång blev hon nedtryckt i soffan och fick inte luft.

Jag tyckte jag såg någon i sovrummet en gång. När man kommer in i vår hall kan man se in i sovrummet åt vänster, går man rakt fram är det höger till köket och vänster till vardagsrummet. Jag kom hem och Janne var hemma, jag ser någon i ögonvrån i sovrummet och trodde att det var han men under tiden jag tar av mig skorna så hör jag att han är i köket, alltså i andra änden av lägenheten.

Vad tror du? :)

Kommentar:
#1: Lucy

Det var riktigt läskigt!
Jag tror definitivt på att själen lever vidare. Har läst många filosofiska texter från Indien som tar upp dödstillfällwy. Jättespännande :-)

Svar: Ja, det förstår jag! Dödstillfällwy? Dödstillfället? :)
Mudd^^

2013-12-16 @ 09:58:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: