Mudd^^

2011-03-13
12:36:31

Stockholm
Hej hej!

I fredags morse åkte pappa, mamma, lars och jag upp till stockholm för att gå på båtmässa. På väg upp gjorde vi två stopp; östgötaporten och nyköpingbro. Jag fick köra från östgötaporten och ända till mässan. Det var en bedrift att köra i Stockholms innerstad kan jag ju säga. När man kommer från lilla Ulricehamn är det inte vardagsmat att köra på fyrfiliga vägar direkt men det gick bra. Så nu har jag äntligen upplevt den kungliga Huvudstaden.

Här är lite bilder från mässan:

Den första förtöjningen min pappa lärde mig i hans egna lilla sjöfartskola: 


Klädesföretaget Holebrook från Ulricehamn hade en monter på mässan:



Motor Yacht Society ställde ut. Jag vill också vara medlem i MYS! hihi^^


Vi var på båtmässan till klockan 20 då de stängde. Sen lyckades jag köra oss till hotellet. Vi bodde på Scandics Sjöfartshotell vid slussen, pappa har rabatt där eftersom han seglar svenskflagg. På kvällen åt vi middag på hotellet och efter det tittade vi lite på TV innan det var läggdags.

Lördag morgon spenderade jag på gymmet, det var skönt och med lite bastubad efteråt. När mamma och pappa vaknade åt vi frukost på hotellet innan vi checkade ut. Vi åkte till gamla stan och kikade runt där lite.

Här är en bild på Kungliga Slottet:



I gamla stan hittade vi Café Misteln



Där avnjöt jag en chokladmuffins och en latte, men latten kom inte med på bild.



Ett kvarter nedanför caféet hittade jag ett Ben&Jerrys-café! Hade jag vetat att det låg där hade jag tvingat de andra att fika där istället. Peace, love & icecream!



Vi hittade en kändisbostad =)


Mamma utanför ett mysigt fik =)


Sista bilden blir på mamma, pappa och lars i solen.


Ja, det var min helg det =)

Idag ska jag handla lite och gå på bugg som vanligt på söndagar. Hoppas ni haft en bra helg =)

Be good, love /Mudd^^

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: