Mudd^^

2013-04-03
07:38:38

Onsdag

Denna veckan springer förbi! Hurra! Bara jobb idag och imorgon.

Jag har börjat sminka mig igen. Det går i perioder det där. Vissa månader har jag inget alls, vissa månader har jag smink jämt! Problemet är att jag inte vänjer mig. Har jag smink mer än 8 timmar så kliar det järnet i ögonen. Varför? Jag kan ju inte vara allergisk efter 8 timmar. Tycker inte jag iaf!

Men det är annorlunda på semestern. Under en hel vecka i Polen förra året hade jag smink 24/7 (det var inget strandväder) och då var det ingen fara. Kanske dags att byta märke?

Men mina ögonskuggor byter jag inte ut. 88 superfina skuggor! I metallic. Me so pretty! :)

När jag tänker efter är det inte någon fara alls när jag är ledig, då kan jag ha smink hur länge som helst. Det kanske är luften på jobbet (det är otroligt dålig luft där). Och dammpartiklar i luften. Det är nog svårare att hålla borta damm från ögonen om fransarna är målade med mascara. Hmm..

Jaja, nu är det snart dags för jobb och jag står i valet och kvalet om att sminka mig.


Kommentar:
#1: Anna-karin

Du är fin utan smink oxå Madde :) inte många tjejer som är det faktiskt :) ha en underbar fredag! kram

2013-04-05 @ 10:47:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: