Mudd^^

2013-03-21
10:15:16

Ledsen
Ibland händer de där sakerna som får en att vilja slå någon i ansiktet.
 
Det började i förrgår på jobbet. Jag pratar med en gäst sent på eftermiddagen, han är trött men trevlig. Han vill bo på ett hotell men det är fullbokat för kvällen. "- jaha, vad gör vi nu då?" frågar han. Jag svarar med att det finns ett annat hotell i närheten som är ledigt men det ligger INTE utmed motorvägen utan inne i en stad och då måste gästen och hans kollega dela på ett rum för det finns bara ett kvar. Detta är alltså sista rummet i området.
 
Gästen tackar ja och vi lägger på.
 
Sedan ringer han upp igen fast kommer denna gången till min kollega och först då förstår han att han är bokad på ett stadshotell och inte ett motorvägshotell. Han ballar ur totalt och min kollega ber mig komma för att ta över samtalet. Jag tar över och undrar varför han är arg.
 
"- Du sa att du bokade mig på ett motorvägshotell, vi kan inte bo i stan!!!!! "#%/())(/&%¤#""#¤%&%¤#!!!!!" (svordomar)
 
"-Ja, jag är hemskt ledsen om det blivit något missförstånd men jag sa till dig att jag hade ett rum kvar på stadshotellet och du tackade ja"
 
"- Det sa du fan inte. Det är alltid såhär. Det blir alltid fel. Du är så jävla värdelös! Fan vad jag hatar er! Mina ord att beskriva dig är så äckliga att jag inte ens tänker säga dem!"
 
Wow, calm the fuck down mister!
 
Och sen tänker jag på detta hela kvällen, and it really gets to me. Mean mean people. Och jag blir så arg och ledsen.
 
Reason number two:
Arg lapp från hyresvärden som lyder: Ni som använder förråd nr 48 måste ta ut era saker omedelbart, nya hyresgäster ska ha det förrådet!
 
Eh? Vi har det förrådet, inte för att vi tagit det, utan för att vi har blivit tilldelade det. Och nu helt plötsligt är det inte vårt? Det finns ett ledigt förråd i källaren som den nya hyresgästen kan ta men det går väl inte? Gör det så krångligt som möjligt istället. Idioter!
 
Reason number three:
Missförstå mig rätt nu. Jag älskar min Jannelutt mest i hela världen, men när vi ska sova och han rullar över på min sida, slänger armen om mig så jag sitter fast och sedan snarkar, gnisslar tänder,pratar och blåser i mitt öra hela natten så jag inte kan sova - ja då blir jag lite frustrerad. lite ledsen.
 
Men nu ska jag äta frukost som är gott, tvätta kläder och det är kul, och sedan kanske kolla in KappAhl som öppnar här i stan idag. Det blir nog en bra dag =)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: