Mudd^^

2012-07-06
11:27:40

Det sitter en pojke på månen..
Eller, jag menar, det står en man på taket!
 
 
Från igår kl 14 tills idag kl 6 har det stått en knivbeväpnad man på Ulricehamns Sparbanks tak. Han har gjort uttalanden som:
"Jag hoppar, jag ska ta livet av mig!"
"Jag är Guds riddare!"
"Polisen har kidnappat min fru!" 
 
Det blev en stor uppståndelse i vår lilla stad p.g.a. denna man. Folk flockades till marknadsplatsen och sparbanksuset för att titta på spektaklet. Jag var inte bätte själv, både jag och mamma var där och tittade. Gubben gick runt på taket och viftade med en kniv medans hans mamma, flickvän, psykolog och en civilpolis försökte tala honom till rätta. De lyckades efter 16 timmar.
 
Man undrar verkligen hur han mår egentligen och vad det var som fick honom att bete sig på det sättet. Stackars kille =/
 
Anyway, jag var hos mamma igår, jättelänge! Vi åt mat, fikade, pratade och skrattade. Det var en rolig dag =) Jag åkte hem väldigt sent igår och har sovit som en stock. Jag har även drömt de lustigaste drömmar;
 
Jag drömde att Takmannen hoppade ner från taket - och klarade sig! Han gick in på Sibylla, köpte en glass och gick därifrån som ingenting.
 
Jag drömde även att jag och godingen satt i kyrkan. Prästen stod framme vid altaret och utbrast:
"Nu förklarar jag er skilda"
Jannes exfru flyger upp från sin plats och springer ut ur kyrkan med världens glädjetjut:
"Jag är fri!" 
Då tar Janne min hand, ler mot mig och leder mig fram till prästen, och så säger han:
"Kan jag få gifta mig med henne istället?"
 
Drömmar säger jag bara, vad får man allt ifrån? Är det ens undermedvetna som försöker reda ut alla sinnesintryck under dagen? Jag tror det, men att det blir lite rörigt.
 
 
Nu sitter jag och äter frukost. Jag ska in till stan om en stund och träffa mamma =) Vi ska kika runt i affärer lite och ta en fika på stan. Mysigt!
 
Sen ska jag möta upp hjärtat och hans vänner på en lunch.
 
Ikväll ska jag och älskling på 3D-bio. Mys!
 
Puss! ^^

Kommentarer:
#1: sofie

Fin iphone du har! =) shit, vad läskigt..stackars kille! :/

2012-07-06 @ 21:22:35
#2: Anonym

Fin iphone du har! =) shit, vad läskigt..stackars kille! :/

2012-07-06 @ 21:22:53
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: