Mudd^^

2012-01-31
22:49:06

Sjukling!!!

Hej!

Jag mår inge bra =(

När jag körde hem från jobbet efter kl 20 ikväll kände jag att jag bara blev sämre och sämre. Varm som tusan blev jag, kliande hals, hosta, huvudvärk. Jäkla skit också!

Nu har jag äntligen fått ett jobb. Jag gillar mitt jobb. Jag vill jobba på mitt jobb - och så blir jag sjuk! =(

Jag tog två alvedon och gick och lade mig när jag kom hem. Det gick inte att somna. Hade bara varit vaken i ca 10 timmar. Låg där och tyckte synd om mig själv ett tag, sedan gick jag upp. Jag gjorde godingen och hans kompis sällskap framför TV:n med lite mat och kaffe efter det.

Jag ska nog göra ett till försök att somna om en stund.

Gör mig frisk!

Puss! ^^


2012-01-30
22:30:17

Mina fina ljuslyktor =)

Nu har jag tagit fram mina fina lyktor jag köpt från Perfect Home =)




Med blixt ser de ut såhär



Och utan blixt såhär.

Bilderna ger ingen direkt rättvisa egentligen, de är vackrare än de ser ut här =)

Jag är supernöjd!

Puss! ^^


2012-01-30
09:43:57

Lite bilder från Carinas födelsedag =)

Hej hej!

Här kommer det lite bilder från i fredags =)




Carina =)



Anna-Karin och jag =)



Carina och Linn =)



Carina öppnar presenter =)


2012-01-29
12:50:17

29 Januari 2012
Hej igen!

Äntligen lite tid över till bloggen! Åh! Jag har saknt min blogg <3

Helgen har varit hektisk och är det fortfarande! Om ca en och en halv timme ska jag iväg igen! Dags att åka ut till Blidsberg och hjälpa till på modevisingen. Jag ska klä av och på två tjejer - alla killars dröm? Ja, kanske den första delen iaf, haha. Men! Detta ska ske på fem minuter max, alltså 2,5 minuter per tjej!!! Åh herre jisses, jaja, ta ett djuuupt andetag! =)

Igår var vi också ute i Blidsberg på information och vi fick se hur allt ser ut och hur själva modevisningen ska gå till. Superspännande! När jag kom hem var jag så jävla hungrig så jag gick emot alla regler och köpte en kebabtallrik! Jag orkade inte laga mat så detta var väl ett bra alternativ? Njae, har lite dåligt samvete och min mage är som en krigzon fortfarande! Hej toalettbesök hela morgonen!

Har dock inte behövt äta frukost än för jag är fortfarande mätt av kebaben! Haha. Dumma dumma mig! Ne, idag blir det skärpning med maten och förhoppningsvis kommer jag i säng hyfsat tidigt så jag är utvilad till jobbet imorgon. Börjar inte förrän 13:30 imorgon. Sköööönt!

Hoppas ni haft en bra helg! =)

Puss! ^^

2012-01-25
20:30:04

25 Januari 2012

Hej kära vänner!!!

Ursäkta min dåliga uppdatering. Igår var jag på vift hela kvällen och somnade som en stock när jag väl kom hem efter kl 22. (brukar lägga mig strax efter 21 i vanliga fall)

Jag har många dagar uppbokade nu =)

Imorgon torsdag ska vi ut och äta med jobbet, vi blir blir bjudna på lunch på Harrys i Borås. NICE! På kvällen ska jag bara ta det lugnt och se till att somna tidigt.

På fredag blir det jobb som vanligt 8-17 och sedan rusa hem och byta om, sedan vidare till Limmared på förfest, tillbaka till Borås för utgång och sedan tillbaka till Limmared och så får jag sova där.

Lördag blir det att gå upp i hyfsad tid för att hinna ut till Blidsberg och förbereda inför söndagen.

På söndagen är det modevisning i Blidsbergs bygdegård. Isabellas festmode är det som står för kalaset och visar upp sina bal- och brudklänningar. Jag är för kort för att vara modell men jag ska hjälpa till bakom scen med av- och påklädning m.m. Kanonkul!

På måndag morgon får jag lov att sova för jag börjar inte förrän 13:30. Hurra! =)

Om jag inte hinner med fler uppdateringar denna vecka så vet ni varför =)

Puss! ^^


2012-01-23
19:16:52

Världens bästa <3

Jag har världens bästa pojkvän som lagar min favoriträtt lagom till att jag kommer hem från jobbet och då är jag rätt hungrig. Fina underbara godingen <3



Hihi ^^

Älskar detta kortet, han är helt oförberedd =P

Puss! ^^


2012-01-23
05:53:49

23 Januari 2012

Då sparkar vi igång ännu en vecka =)

Jobb 8:00 - 16:15 mån - fre denna vecka då. Förra veckan gick vi till 16:45 varje dag, undrar om jag kommer känna av den extra halvtimmen ledighet varje dag. Jo, det gör jag nog. Jag kanske hinner köra medan det är ljust till och med.

Förra veckan mötte jag solljus några minuter per dag på de tre raster vi har under dagen, det var mörkt när jag körde till och från jobbet. Men jag ska inte klaga, hjärtat som jobbar natt ser ju inget solljus från oktober till mars typ så jag har det ganska bra ändå =)

Jag längtar som en tok till våren! Att mötas av solljus och fågelkvitter på morgonen, se de första blommorna på marken och knopparna i träden. Gruset på maken som dammar, och värmen! Åh vad jag saknar att sitta i solen och bli varm så man får ta av sig jackan en stund. Härligt!

Jag längtar även till Polen, mitt fina hemland. Jag har tänkt så mycket på det det senaste och vill åka dit NU! Tänk att ligga på stranden, shoppa, äta god mat, krypa till kojs i en liten stuga och veta att det är max 500 meter till stranden. Underbart! Jag vill ta med mig godingen i sommar och introducera honom till mitt andra hemland; språket, kulturen, människorna. Det kommer bli så kul! =)
  

En bild från i somras då vi låg på stranden i Miedzyzdroije =)

Hoppas ni får en finfin måndag och vecka =)

Puss! ^^


2012-01-22
11:02:08

22 Januari 2012

Hej hej =)

Idag är det vinterland ute!



Snön kom igår eftermiddag då mamma och jag skulle till Limmared. Mamma åkte från Ulricehamn och halvvägs till Gällstad ringde hon och sa att hon inte vill köra längre och åker hem istället. Gör man så? Jahapp, jaja, då fick jag åka själv. Jag skulle vara i Limmared kl 16 och jag kom någon minut sent för snön vräkte ner utan en plogbil i sikte!

Nåväl, framme i Limmared var det home party som gällde. Perfect Home party =)

Maire är konsulent och säljer för Perfect Home. Carina fyllde år igår och hon var värdinna för detta partyt. Innan har Maire varit både konsulent och värdinna (tror jag?) men nu var det alltså Carinas kväll och även henne födelsedag! Hurra! =) 



Jag köpte tre st värmeljushållare som hette Valencia, det är de tre små på bilden ovan. Åh vad fint det kommer skimra från dem! =)

Det är så roligt med home partyn, inte bara för de fina produkterna utan för det trevliga umgänget med! Nästan alla vi som var på partyt igår ska ut och fira Carinas födelsedag på fredag i nästa vecka. Då blir det att slå klackarna i taket på brasseriet =) Awesome =)

Nu ska jag äta upp min frukost och sedan vika lite tvätt.

Puss! ^^


2012-01-21
14:58:04

Alldeles strax...
Alldeles strax ska jag på homeparty i Limmared. Maire säljer för Perfect Home och deras saker är ju helt underbara! Det är inredning och serviser mest. Innan jul köpte jag superfina fat/äggkoppar till mamma och pappa. Undrar vad hon har att visa idag =)



Idag har jag testat ännu en ögonskugga från min palett. Den är väldigt blå så jag har bara tagit lite, men fint blev det =)

Puss! ^^

2012-01-21
10:21:38

21 Januari 2012
När man vaknar upp bredvid den man tycker om bäst i hela världen kan man inte vara annat än lycklig <3

Dagen innehåller tvättid och Home Party i Limmared, massa pussar på min goding och kanske att vi ska äta lite middag med?



Jag älskar den här låten! Jag kan lyssna på den om och om igen! Hade tänkt lägga upp den tidigare men har inte haft tid. Såg att Ida lagt upp den på sin blogg innan jag hann så nu känner jag mig som en copycat! Sorry Ida! Men vi är ju överrens om att den är bra iaf! =)

Den går på repeat i huvudet dagarna i ända! Mmmm =)

Har ni något trevligt planerat i helgen? =)

Puss! ^^

2012-01-20
22:50:52

20 Januari 2012
Hej alla goa!

Arbetsveckan är slut och helgen välkomnar mig med öppna armar. Vi är båda lediga så det kommer bli mycket mysigt i helgen. Det har varit väldigt ont om tid för OSS det senaste tack vare våra olika arbetstider men nu får vi ta igen det =)

Idag firar vi fredag med lite gott och tända ljus =)


Hoppas ni har en finfin fredag! =)

Puss! ^^

2012-01-18
19:02:27

18 Januari 2012 kväll
Hej hej och god kväll =)

Idag har vi tagit våra första samtal på jobbet. Det var superroligt! Jag fick hjälpa kunder och det är ju det jag älskar! Wiho! Jag bokade 23 bokningar på 19 samtal. Är ganska (otroligt) stolt över detta! För det mesta har man fler samtal än bokningar men jag lyckades knipa 9 bokningar på ett samtal! =)

Good girl going strong!

Imorgon fortsätter vi med samtal och veckan ut. Även nästa vecka har vi s.k. Trainee, vilket betyder att vi alltid har en person tillgänglig som kan hjälpa oss. Vår läroperiod kan man kalla det =) Den 30 Januari är Traineen över och vi ska sitta själva och ta samtal fast med en person som kan hjälpa till lite vid sidan av som vi kan kalla på men som inte håller koll hela tiden. 


Dagens outfit btw, leggings, klänning, lång kofta och min underbara nyinköpta halsduk! =)

Efter jobbet nu har jag hunnit med att kör hem, diska, laga mat och lite matlådor. Sitter framför TV:n och tittar på the Big bang theory. Mysigt =) Har tänt doftljus med så det lukat helt underbart här =)

Hjärtat jobbar ikväll så jag är själv, men jag hade knappast varit mycket till sällskap ändå för jag är trött och inte så pratglad efter alla samtal på jobbet. Hihi ^^

Puss! ^^

2012-01-18
05:52:00

18 Januari 2012
Hej hej

och god morgon finnface! Åh! Vad är det som händer? Jag har fått små utbrott i hela ansiktet! Små finnar överallt. Gah! Ne, jag ska ta min hudkräm och slänga åt helvete (tror det beror på den) och köpa min gamla hudkräm. Min gamla vän som aldrig gav mig finnar, det var något att lita på det =)

Jahapp, då var det onsdag och snart har mer än hälften av denna arbetsveckan försvunnit med. Herregud vad fort det går! Idag ska vi börja ta samtal, så roligt! Är knappt nervös för jag tycker det ska bli så kul! =)

Frukosten är snart helt intagen, en hårborstning på det och sen åker jag. Ska se till att kila iväg tidigt idag så jag slipper morgontrafiken. =)

I eftermiddag ska jag göra matlådor, har nog inte mycket mer att göra =)

Puss! ^^

2012-01-17
19:44:37

17 Januari 2012 kväll
Hej hej alla glada och fina =)

Idag har det varit en riktigt bra dag på jobbet. Vi hade samtalsutbildning idag samt brandutbildning, serviceutbildning, samlyssning, m.m. Bra information helt enkelt - om allt möjligt typ. Vi fick även en liten gruppövning där vi skulle erbjuda ett hotell och ett lockande erbjudande till barnfamiljer.


Såhär såg vår planch ut med annonsen om vårt erbjudande, duktiga Camilla har ritat elefanten =)

Efter jobbet åkte Emelie och jag till stan för att kolla med The Phone House om de kunde laga hennes telefon. Det blev även en snabb sväng in på donken så vi fick lite mat i magen. Hon skjutsade sedan hem mig och jag hoppade in i duschen med en gång. Då slipper jag lägga mig med dyblött hår sen =)

Jag sitter och väntar på godingen nu, jag antar att det tar lite tid i garaget och att det är därför han inte kommit hem än. Blev tvungen att äta lite nu för jag tog bara pommes på donken innan. Så det blev en alternativ middag idag i form utav flingor och fil. Nu börjar jag bli trött med så jag ska nog bara blåsa håret och sedan göra mig i ordning för sängen.

Puss!^^

2012-01-17
06:04:16

17 Januari 2012
Då var det morgon igen och tiden springer iväg. Idag samåker jag med Emelie till jobbet. Sweet! =)

2012-01-16
20:43:46

16 Januari 2012 kväll

Hej hej =)

Idag gjorde vi slutprov på jobbet och duktiga jag fick 100% rätt =) *lycklig tjej*

Jag var lite nervös innan men tog det lugnt, läste igenom alla frågorna två ggr, svarade, läste sedan igenom alla frågor och svar en gång till. Jag lämnade in efter ca 70 minuter och man hade 2 timmar på sig. När man skrivit klart gick man ner till bokningen och samlyssnade. Man fick även ta bokningar om man ville det. ALDRIG I LIVET! tänkte jag men det ändrades ganska snabbt. Bokade in 4 bokningar och kände mig stolt. De andra hade inte gjort det. Muhaha, I'm awesome =)

Efter jobbet åkte jag hem. Godingen och jag lagade pastagratäng med sallad till. Gudagott! =)
Bara att:

  • koka pasta
  • steka köttfärs
  • blanda i en ugnsäker form
  • blanda i lök, krossade tomater, kryddor (eller vad man vill)
  • häll på grädde/mjölk
  • ost på toppen.
  • 15 minuter i 225 grader
  • Klart!

Nu har vi ätit middag, tittat på TV och kramats en stund. Jag ska strax bege mig till badrummet för avsminkning, tandborstning, hårborstning etc. och sedan stundar sängen! =) 



Idag har jag sminkat mig med en utav de nya ögonskuggorna i min palett med 88 färger. Det är en ljusrosa ögonskugga som kanske inte syns så mycket, men den var fin. Diskret (för jag tog inte så mycket) med fin =)

Puss!^^


2012-01-16
05:52:14

16 Januari 2012
Hej alla glada!

Nu sitter jag och äter frukost efter lite för lite sömn (får ta igen det i natt) och tittar på TV. Det är fortfarande mörkt ute och dimmigt, hoppas det lättar sen så det blir en fin dag. Åh, längtar till våren, värmen och ljuset! Då känns det inte som att man åker till jobbet mitt i natten. Jag har ju inget solljus alls nu, en liten stund på lunchen bara.

Frukosten består av gröt med mjölk och skivad banan, ett ägg samt kaffe. Nom nom nom =) Det går riktigt bra med pointsen faktiskt. Ja, jag fuskar ibland det erkänner jag - men bara lite. Huvudsaken är att det gett resultat. På nio dagar har jag gått ner 4 kg, så nu ligger jag på 109 kg. =)

Jag har hört att ett belöningssystem är ganska viktigt när man vill nå sina mål. Vill man t.ex. gå ner 15 kg så ska man belöna sig med något för var femte kilo man gått ner. Jag har en liten tanke på att göra det. Det skulle varit förträffligt trevligt med en ny och lite dyrare parfym och det skulle jag kunna tänka mig som belöning när jag gått ner till 105 kg t.ex. Det blir ju en liten extra sporre med =)

Jag ska bege mig till jobbet om ca en timme. Idag är det slutprov på utbildningen och de flesta var supernervösa i fredags men jag känner mig rätt lugn. Jag vet hur man gör och jag har lärt mig allt vi gått igenom så det ska nog gå bra =) Men, ni kan ju hålla tummarna för mig iaf ;)

Ne, nu ska jag knöka i mig resten av frukosten *så mätt nu va* sedan ska jag väl kamma till mig lite så jag ser ut som en människa =)

Puss! ^^

2012-01-15
20:40:07

Ny design =)
Ny design =)

Enjoy =)

Puss! ^^

2012-01-15
16:25:53

Lite godsaker till mig själv =)
Jag har handlat lite =)

Har fått hem mitt paket från upbrand. En ögonskuggspalett med 88 st glittriga färger =) NICE!



I julklapp fick jag ett presentkort på Lindex från godingen så igår passade jag på att köpa lite saker där =)



Tre par trosor



En bombshell-BH



Stickade halsdukar, en rosa och en mörkgrå



Färg till håret, jag ska slinga det ikväll tänkte jag =)

2012-01-15
10:50:23

15 januari 2012
Hej hej,

hann jag med allt igår? Självklart inte! Haha. Jag var hos mamma och skrev ut mitt papper till försäkringskassan. Eftersom jag varit med i arbetsförmedlingen tills jag fick mitt jobb så har jag rätt till ersättning av försäkringskassan under tiden då jag söker jobb. Jag får 136 kr per dag (2011) vilket blir nästan 3000 kr i månaden. Det är ganska fantastiskt att man klarar sig på det. Jag betalar ändå hälften av vad vi äter här hos godingen, plus; bensin, hygienartiklar, kanske något nytt klädesplagg ibland. Det plockar till.



Men nu har jag fyllt i blanketten för ersättning för januari. Det blev bara 4 dagar men det är bättre än inget och jag har ju rätt till dem så det är lika bra att skicka in.

Sen skulle jag ju ha plockat bort batterierna från bågarna men jag gjorde inte det för klockan var 20, det var mörkt och kallt och när jag kommer ut i garaget står det massor med saker framför cyklarna. Åhh! Jag orkade inte möblera om och hålla på så det ska jag göra idag istället =)

Mamma och jag lagade mat och åt gott, tjötade en stund och sedan åkte jag i till stan för att tanka. Träffade hjärtat på en cigg och sedan bar det av till Lucy. Jag hade en mattebok till henne, eftersom hon ska läsa Matte C nu och jag gjorde det förra året. När jag kommer dit så är det fel bok! Men! Jaja, inget att göra åt, det är den enda matteboken jag har har. Så typiskt att det var fel sort! Vi pratade en stund och efter det åkte jag hem.

Väl hemma var jag trött och tänkte lägga mig direkt. Men jag åt en macka istället, och sen åkte TV:n på, sen blev det intressant på Facebook. Haha, somnade inte i tid direkt! Men jag kom upp i hyfsad tid idag ändå. Vaknade halv tio och låg och tittade mig omkring tills jag fattade att jag inte kommer kunna somna om. Då gick jag upp och gjorde underbar frukost - äggmackor och kaffe. Mums! =)

Glad söndag på er!

Puss! ^^

2012-01-14
12:30:26

14 Januari 2012
hej hej!

Idag har jag sovit ut och herregud vad skönt det var! Jag vaknade till när hjärtat kom hem från jobbet vid 4 nångång, då var jag hyfsat pigg men gick inte upp. Sedan vaknade jag kl 7 och trodde det var måndag och jag hade försovit mig, kunde lätt gått upp då men då hade jag ju somnat väldigt tidigt ikväll sen. Jag gick upp vid halv elva sen ungefär och morgonen har varit lång!

Jag har hunnit slänga in en tvätt i maskinen, brygga kaffe, koka gröt och ägg.



Jag sitter här och kämpar med min frukost. En portion gröt med en skivad banan och en deciliter mjölk, ett ägg och en kopp kaffe. Jag äter och äter och äter och har inte ens fått i mig gröten, har fortfarande ägget och halva koppen kaffe kvar. Men frukost är viktigt så det får ta den tid det har, jag har nog hållt på i en halvtimme nu. Oh well =) Långa frukostar är mysiga =)


MorgonMudd^^

Idag ska jag försöka hinna till Lindex och köpa lite hårfärg för att piffa till mig lite, sen ska jag till mamma och hämta mitt paket!!!

Jag ska även montera bort batterierna från mina motorcyklar så man bara behöver ladda dem inför säsongen sen. Fast idag ser det ut som säsongen redan börjat! Man kunde ju lätt köra båge nu ju. Det är vår ute förutom kylan. Ingen snö här inte =)

Nehepp, nu ska jag kolla till tvätten och sedan bege mig. Puss! ^^

2012-01-13
19:21:24

13 Januari 2012
Hej hej =)

Nu är denna arbetsveckan slut. Det har varit fem intensiva dagar med utbildning om allt som rör Scandics bokningar. Nu är jag mer eller mindre helt fullärd och jag är rätt säker på att jag kan ta ett samtal. Vi ska få börja ta samtal på onsdag och just nu är jag rätt nervös. Jag vet hur man bokar men jag vet inte hur lång tid det kommer ta och det är inget viktigt just nu. När man börjar ta bokningar är det viktiga att bokningen blir rätt. När man tagit samtal ett tag får man börja jobba på samtalstiden.

Hur som helst har allt varit väldigt roligt. I början när jag såg bokningsystemet och lyssnade på samtal förstod jag ingenting. Nu förstår jag allt, ja, allt som vi lärt oss hittills iaf. Det är inte så krångligt som det ser ut. =)

Nu ska jag njuta av helgen och sova ut. Det är lite irriterande att jag kräver så mycket sömn! Hade jag bara behövt 6 timmar för att vara utvilad hade det varit guld. Men, nu är det inte så. Jag måste sova minst 8 timmar för att vara utvilad och inte spendera halva dagen gäspandes. Med andra ord måste jag somna kl 21 om jag ska gå upp kl 5 och så tidigt har jag inte lagt mig denna veckan. Jag har lagt mig mellan halv tio och elva plus att jag inte har somnat direkt.

Men nu är det helg och då får jag sova hur länge jag vill =)

Ska spendera kvällen med TV:n nu. Vill ju helst vara med godingen men han jobbar denna helgen. Oh well, vi får mysa nästa helg istället =)

Puss! ^^

2012-01-12
06:26:43

snabbt
hej hej

gaaah! Jag hinner inte blogga!! Jag sover, äter, kör bil, jobbar, kör bil, äter, sover.

Det kommer bli fler och bättre inlägg till helgen! I promise!

Nu måste jag rusa, kl är 06:26 och jag ska hinna tina bilen innan jag beger mig till jobbet.

Puss! ^^

2012-01-10
19:51:57

10 Januari 2012 kväll

Hej hej =)

Idag har jag varit på jobbet, jag jobbar på Transcom i borås som är ett callcenter =)



Var där mellan kl 8 och 16:45 precis som idag och resten av veckan. Jag är just nu på utbildning och lär mig boka Scandic. Jag ska sitta i centralbokningen och ta hand om gäster som ringer dit och vill boka rum på valfritt Scandichotell. Höjdpunkten idag var besöket vi gjorde på hotell Scandic Plaza i Borås



Vi fick se hur olika rumstyper ser ut, deras restaurang och relaxavdelning. Relaxen som har en jacuzzi ligger högst upp i tornet ni ser på bilden och har en fantastisk utsikt! Jag är jättesugen på att boka in mig där!

Efter jobbet åkte jag direkt hem i dimman och halkan. Det var riktigt jobbigt att köra! Jag ska kolla på bussförbindelser och priser, det kanske är värt att ta bussen? Miljövänligare om inte annat =)



Jag har dansat ett zumbapass nu. Det kändes lika mycket som igår om inte mer! Har noll energi kvar nu! Men det känns väldigt bra och jag känner mig duktig. Inga mer ursäkter nu. Jag ska skaffa mig ännu mer inspiration genom att titta på "I used to be fat" på MTV om en kvart. Det handlar om superduktiga människor som är överviktiga, tränar/går på diet och sedan når sin målvikt, eller kommer närmre den åtminstone =)



Jag ska fylla på energi nu med yoghurt och frukt och te. Var sugen på en avokado med men jag har lärt mig att äta med magen och inte ögonen. Äter man långsamt äter man inte så mycket som man tror att man behöver för att bli mätt. Nu när jag räknar VVpoints mäter och väger jag maten varje dag och har insett att jag alltid ätit för mycket innan för jag tror att jag är så hungrig.

Puss! ^^


2012-01-10
05:53:36

10 Januari 2012
Hej hej hallå =)

Uppe med tuppen igen och hyfsat utvilad men vrålhungrig! Och självklart ska jag koka gröt till frukost, det tar en liten stund, funderade på att knapra på kaffekoppen för att stilla hungern innan gröten var klar. Men gröten blev färdig till slut och herrejösses vad god den är! =)

Om 40 minuter kommer hjärtat hem från jobbet, då hinner vi umgås max en halvtimme sedan måste jag åka till jobbet. Lite tråkigt att inte hinna ses men han är ledig onsdag och torsdag så de kvällarna har vi ihop =)

Som tur är var det lättare att somna igår än jag trodde. Brukar vanligtvis ligga och vrida på mig i 1-2 timmar och det är ännu svårare att somna utan godingen bredvid. Men igår hade jag så lite energi kvar så jag somnade fort, skönt =)

Hoppas ni får en finfin tisdag! =)

Puss! ^^

2012-01-09
21:04:29

9 Januari 2012 kväll
Hej hej alla mina fina läsare! Ni är 14 stycken nu! Tack för att ni läser! =)

Första utbildningsdagen på nya jobbet gick bra. Jag var där mellan kl 8 och 16:45, där emellan hade vi 45 min lunch och 2 st 15-minuters raster. Jag träffade Emelie ett par gånger med, kul! Vi ska ha samma tider resten av veckan, lediga i helgen. Imorgon ska vi besöka Scandichotellet i Borås med för att se vad de gör där =)

Efter jobbet åkte jag hem till mamma och pappa och lämnade golfen. Pappa känner en bilmekaniker som ska byta bromsbelägg på den. Det behövs kan jag säga! Börjar bli lite läskigt nu när bromsarna skriker :S Speciellt eftersom det är halt ute emellanåt.

Jag tog hondan därifrån, åh, min gamla betta! Den är lite roligare att köra för den är lättare än golfen och har starkare motor. Kan ju starta på femman om jag vill det, haha =) Jag träffade goingen på en cigg och sedan åkte jag hem till honom till oss? Vi bor inte ihop offentligt, men jag är ju här jämt! Önskar mig en trea centralt i Ulricehamn, fönster i badrummet är nästan ett måste! Någon som har en sådan till oss? =)

Väl hemma räknade jag ihop mina points jag ätit idag och har inte ens kommit upp i hälften av vad jag ska äta så nu mumsar jag på äggmackor med te. Får nog lov att äte lite nötter sen med.



Jag har även dansat ett zumbapass idag och det blev direkt in i duschen efter det! Fy tusan vad varm jag blev och det känns som att jag redan har träningsvärk! Gött!

Nu ska jag läsa lite bloggar och efter det krypa ner i sängen.

Puss! ^^

2012-01-09
06:05:31

9 Januari 2012
God morgon på er =)


Nu sitter jag och mumsar yoghurt med frukt och kaffe till det =)

Min kakmonsterbok ligger bredvid, det är den jag räknar points i. Hittills går det okej, jag klarar mig bra hela dagen och pointsen tar slut framåt kvällen. Men istället för att gå och lägga mig då sitter vi och tittar på TV och mumsar på något. Inte bra!

Men från och med idag måste jag komma i säng vid kl 22 annars orkar jag inte upp på morgonen efter. Och går jag och lägger mig då så är jag ju inte hungrig mer den dagen, alltså lyckas jag hålla mina points. Win win! Ikväll efter jobbet blir det ett zumbapass, hoppas det är lika roligt som jag minns det!

Sitter och tittar på TV-shop under min frukoststund nu och zumba poppar upp emellanåt. De har ju fått riktigt fina kroppar! Eller fått och fått, lyckats skaffa kanske jag ska säga? =) Ja, jag är bra danssugen nu alltså.


Lite smink på nyllet så är jag nog good-to-go sen =)

Första dagen på nya jobbet idag! Jag är lite nervös men mest pirrig! Wie, detta ska bli roligt!

Trevlig måndag på er =)

Puss! ^^


2012-01-08
11:31:58

8 Januari 2012
Hej hej =)

Här sitter jag och äter mysfrukost =)


Varma mackor och te =)

Idag ska vi till mina föräldrar på fika och ikväll ska vi bara ta det lugnt =)

Är lite nervös inför imorgon då jag börjar på mitt nya jobb! Wiiee! =)

Puss! ^^

2012-01-07
21:30:44

Myslördag =)
Jag var hemma hos mamma och pappa en sväng och snodde lånade mammas Zumbaskiva =) Nu ska jag dansa minsann! Fick en sån sporre innan, det var reklam på TV och zumbareklamen kom på. Då var det en tjej som hade gått ner 71 kg. Är det ens möjligt? Lätt värt att testa iaf! Eller ja, inte gå ner 71 kg då kanske för då skulle jag vägt... 42 kg.

Fick lite mat hos mamma och pappa, brorsan med döttrar var där med. Vi åt söndagstek med potatis, brunsås och grönsaker. Nom nom nom =) Direkt efter det åkte jag till Nyboholm och jobbade två timmar mellan 17 och 19. Sedan bar det av till Willys för att köpa frukt och gotte till godingen. Åkte sedan hem till hjärtat =)

Nu tittar vi på Gladiatorerna på TV4 och mumsar loss på fruktsallad, nötter, torkad frukt, te, chips och cola. Det är något så frktansvärt gott med fruktsallad. Skulle kunna leva på det! Men då hade nog magen gått bananas! :S

Efter detta på TV4 är det "Mitt stora feta Grekiska bröllop" och jag vill gärna tvinga godingen att se den för den är rolig =) En riktig "feel good-movie" =)

Puss! ^^

2012-01-07
11:11:16

7 Januari 2012

Vilken lustig pojkvän jag har va? Haha.

Igår innan vi skulle sova bad jag honom påminna mig om att ställa alarm på mobilen så jag kommer upp imorgon. Han ställer alarm på sin mobil istället. Vi lägger oss och jag ställer alarm på min telefon med. Kl 10 alarmerar det på min telefon, jag snoozar och ligger kvar. Strax efter plingar det på godingens telefon, efter ett bra tag vaknar han och snoozar alarmet, går upp på toa och går sedan och lägger sig igen.

Men hallå? Det var ju meningen att han skulle väcka mig! Han märker inte att jag redan har vaknat utan går upp från sängen och kommer tillbaka som en zombie, utan ett ord.

Jefla kneppis de där =P Haha ^^

Nu har jag kikat i min ViktVäktarbok och räknat på hur många points jag får äta per dag. Har även tagit hit min våg för att kolla hur mycket jag väger. Blev ju knappast glad, men inte så jätteförvånad heller faktiskt. Jag väger 113 kg nu, dumma nyförälskade-myskvälls-sambokilon tippar jag på! Så nu ska jag ha mer koll på vad jag äter och försöka röra på mig mer. Är himla sugen på att åka hem och sno mammas zumbaskiva kan jag ju säga =P

Trevlig lördag på er!

Puss! ^^


2012-01-07
00:04:57

6 Januari 2012
Hej hej =)

Igår kväll hade jag det helt awesome med Lucy! Vi var hos henne och umgicks in på sena natten, klockan var nog 2 när jag pallrade mig hem från henne. Hon bjöd på citronfromage med bär och nötter samt te till det, så jäkla gott!

Vi pratade om allt mellan himmel och jord; relationer, idioter, sex, roliga och pinsamma sitautioner, stökigheter, tuttlisor, mat, träning, killar - ja livet i allmänhet helt enkelt. Det är så underbart att tiden bara springer iväg medan man aldrig får slut på samtalsämnen, we can go on and on! Haha =)

Jag kom hem strax innan godingen och vi somnade ju fan inte innan kl 5, vad hände med att vända på dygnet? Ne, skärpning nu Mudd!

Och tack vare att jag somnade så sent gick jag ju inte upp innan 14:30. WTF? 14:30? Seriöst? Fuck!

Men min underbara goding kom med kaffe på sängen så jag var glad ändå! Vi åt lite frukost och sedan åkte vi in till stan. Först kaffe hos hans farmor, sedan tvättade vi i tvättstugan där eftersom de har torkskåp och torkktumlare - det finns inte i godingens tvättstuga och då är det inte kul att tvätta sängkläder, handdukar m.m. Om vi tvättar det här så får det hänga på tork i flera dagar ju.

Efter det gick vi upp till godingens föräldrar som bor i samma lägenhetshus, där åt vi mat och umgicks en stund. Sedan bar det av hem till mig, jag hämtade min ViktVäktarbok och min våg - nu ska det bli koll på maten! Hämtade även min dosa till internetbanken som jag behövde. Vi åkte till Markus efter det och tjötade en stund, det var trevligt, kollade lite på New Moon som gick på TV ikväll. Vi orkade inte kolla på hela filmen utan åkte hem istället.


Nu har jag precis avnjutit äggmackor, te och lite hasselnötter samtidigt som vi tittar på Real Steel =)

Puss! ^^

2012-01-05
18:09:16

Sugen på ny hårfärg ju =)

Varje gång den här blondinen yttrar att hon önskar färga om sitt hår till exempelvis svart kommer det ramaskrin från alla håll: "Neeeeeeeeej!!!!!"



Var det så himla tokigt med svart då? =)

2012-01-05
16:22:34

Middag =)
Äter just nu middag, idag blev det kycklingsallad! =)

Kyckling, pasta och grönsaker - SÅ gott!

Eftersom godingen redan åkt till jobbet äter jag middag själv idag och då får man passa på med en sallad. Mitt hjärta är inte jätteförtjust i "kaninmat" haha =)

Jag passar även på att äta saker han inte tål men jag gillar när jag lagar middag själv. Han är laktosintollerant samt allergisk mot citrus och skaldjur, och så gillar han inte fisk. Tror ni jag längtar efter en räkmacka med en citronskiva på eller?? Eller kräftor, och lax! Åh, så gott! Det får jag äta på egen hand =)

Efter middag och en TV-stund ska jag göra i ordning mig för en tripp till stan. Jag har duschat nyss så jag måste blåsa håret, går jag ut med blött hår blir jag dundersjuk! Kanske ska ta och sminka till sig lite med =)

Puss! ^^

2012-01-05
12:11:45

5 Januari 2012
Hepp hepp hej =)

Gårdagen spenderades på Torgstallet fikandes med fina Lucy, vi tog en koll på Lindex med då vi båda fått presentkort där i julklapp. Stressades iväg på grund av att mamma och pappa skulle till brorsan i Limmared och jag ville följa med (trodde dock inte vi skulle åka redan kl 15). Vi hann med en liten sväng på fyndlagret i Tranemo och för er som har chansen att åka dit - gör det!

Fyndlagret har så jäkla bra, fina och billiga saker! Som ett mini-GeKås typ! Jag hittade massor av saker där som jag lätt hade köpt. Om jag hade haft plats med dem vill säga =) Jag har ingen egen lägenhet och borde väl inte pynta hela godingens lägenhet med saker jag tycker är fina. Haha =) De har många praktiska saker med, t.ex. söta rosa matlådor, tidskriftssamlare, ostkupor, m.m. Jag ville egentligen köpa halva affären men stod emot =)

Idag då? Ja, jag sitter och mumsar på en ostmacka nu och tittar på Sjunde himlen - så himla mysig serie =) Jag ska väcka godingen strax för han jobbar tidigt idag, typ kl 15 tror jag. Senare ikväll ska jag träffa Lucy igen! Vi hann inte med så mycket skitsnack igår på vår lilla stund så vi fortsätter idag =)

Puss! ^^

2012-01-04
22:13:03

Söt lapp!
Ibland går jag och lägger mig tidigare än godingen och ibland skriver han en lapp till mig och sätter på min dator så jag ser den när jag vaknat och sätter mig i vardagsrummet. Fina fina godingen! Du gör mig så glad! =)


2012-01-04
21:40:28

Stormen
Nämen tack stormen för att du välte ett träd på min bil.



Jävla fuckin idiotstorm!

2012-01-04
12:02:09

Allt på samma gång!
Det är lustigt...

Antingen är man arbetslös till förbannelse och ligger som en degklump på soffan hela dagarna.

Eller! Så är det som nu när jag ska börja jobba på måndag, har ett annat jobb som jag måste säga upp mig från, har en utbildning jag måste tack nej till och nu ringde chefen från hotellet och frågade om jag kan jobba på lördag kväll! Herregud, allt eller inget tydligen.

Men en lördagkväll på hotellet tackar jag inte nej till. Åh, mitt underbara hotell. Önskar såå att jag kunde få en heltidstjänst där!

Ska ut och göra stan strax =)



Personal memo: Fixa till färgen på ditt lejonhår! Lär dig ta finare kort i speglar, i bättre vinklar. Och om du nu måste ta spegelkort, kan du inte torka av spegeln då så den är ren åtminstone? There's always room for improvment =)

Puss! ^^

2012-01-04
09:47:54

4 Januari 2012
Idag är jag uppe tidigt ändå! =)

Gick och lade mig strax efter kl 1 igår, men inte somnade jag inte för stormen höll ju på att blåsa bort hela huset och halva Gällstad! Vid halv tre hördes ett stort "BAM"! Då gick jag upp och rökte, undersökte utsikten från alla fönster, konstaterade att inget ramlat på/in i huset, gick och lade mig igen. Somnade ett tag efter det.

Känns som att jag tagit några andetag, att godingen kommit och lagt sig någon minut och sedan var det dags att gå upp! Natten har gått extremt fort! Jag brukar hinna drömma drömmar om alla möjliga ting och vara borta länge men inte i natt. Mellan kl 2:30 och 8:30 har jag bara hunnit skaffa ett sommarjobb på en camping vid kusten och börjat min första dag med att dirigera trafik. Ja, jag drömmer som sagt om alla möjliga konstiga saker. =)

Nu kikar jag på TV med mackor och kaffe framför mig, nom nom nom!

Jag ska in till Ulricehamn senare och träffa Lucy på en fika, kolla Lindex, gå till apoteket, kanske köpa hårfärg och tanka bilen. Ikväll ska godingen jobba och då jag är i min ensamhet är jag sugen på att färga brynen, kanske slinga håret (vill piffa upp det lite), måla om naglarna, ja - ha en liten egenkväll helt enkelt =)

Hoppas ni får en fin dag! =)

2012-01-03
20:45:14

Kvällsmat
Hej hej =)

Idag har jag och godingen fikat hos hans mamma. Vi har handlat lite, och nu ikväll har vi ätit varma mackor.



Som ni ser har jag varma mackor, underbart god svartvinbärsaft och internet framför mig.

Min bästa godingen har fixat så att vi kan sitta vid två olika datorer samtidigt och båda använda internet på samma modem! Helt kanon! =)

Nu tittar vi på Bridesmaides =)

Puss! ^^

2012-01-03
13:46:25

Nyårspics!
Här kommer lite bilder från nyårsafton:


Fina Emelie


Mudd - lite dragen är jag allt


Spel vid bordet


Godingen, Åsa, Rebecca, Ragnar


Kapten firar fint


Min kärlek <3


Emelie & Nathalie


12-slaget


Gott nytt år!


Full och glad - det är jag!

Puss! ^^

2012-01-03
12:24:32

3 Januari 2012
Hey lovers <3

Jag gick och la mig sent, vid 3 i natt, och kom därmed inte upp innan halv tolv idag. Skärpning Mudd! Du ska ju vara vuxen nu och ha en normal dygnsrytm! Oh well, det kommer lösa sig automatiskt nästa vecka för då MÅSTE jag gå upp i tid för att hinna till jobbet. Men hade varit skönt att komma in i de rutinerna redan nu ju! Men men, ibland hamnar man inte i säng förrän man hamnar i säng med sin pojkvän.

Är man kär och galen så är man!

Puss! ^^

2012-01-02
17:31:54

2 Januari 2012

Hej hej hallå alla glada =)

Idag var jag uppe med tuppen! Eller.. nee, jag gick upp vid 12 tror jag. Men jag har hunnit med en del idag i alla fall =)

Jag har:

  • druckit kaffe
  • tvättat
  • lagat och ätit frukost
  • hängt upp tvätten på tork
  • handlat
  • druckit mer kaffe
  • lagat tacopaj
  • ätit tacopaj
  • tittat på tv
  • bloggat

Resten av dagen blir lugn =) Ska sitta framför TV:n och datorn och mysa med godingen =) Får väl ta och vika lite tvätt sen med när den är torr.

Det känns väldigt skönt att mitt nya jobb börjar nästa vecka och inte idag! Det är många som börjar idag men inte jag =) Jag chillar en vecka till =) Ska bara lära mig att gå upp i tid, börjar ju trots allt kl 8 på morgonen i tre veckor framöver. Kan vara bra att vänja sig vid det redan nu då ju.

Det blir aldrig att jag lägger mig i tid eftersom godingen jobbar natt och håller på de tiderna när han är ledig med. Det är inte alls ovanligt att vi är uppe till kl 2-3 på natten, och då är det ändå tidigt för godingen som jobbar till kl 6 eller till och med kl 7 vissa nätter. Det är inte så roligt om jag går upp kl 8 på morgonen, han kl 13, och om jag lägger mig vid 21-22 och han inte förrän 3 eller senare. Då hinner vi äta middag ihop och umgås en stund och sen är dagen slut för min del.

Men det får det bli ändring på nu. Han får natta mig när han åker till jobbet och jag nattar honom när jag åker till jobbet. Vi får ju iaf varannan helg tillsammans då vi kan hitta på något roligt. =)

Puss! ^^


2012-01-01
19:36:06

Ny design =)
Nytt år - Ny design.

You like?

I like! =)

Puss! ^^

2012-01-01
17:29:28

J-G & FylleMudd


Här står vi på 12-slaget och jag är full som ett ägg. Den bjuder jag på ;)

Puss! ^^

2012-01-01
16:55:47

1 Januari 2012
Gott nytt år på er!

Igår firade vi hos J-Gs föräldrar, mina föräldrar och till sist hos Anton och Helene. Det var himla revligt minsann =)

Jag drack 2 liter vin, spydde nästan i hjärtats bil, vi stannade och jag spydde utanför bilen, åkte hem, mådde skit. Somnade som ett litet svin. Vaknade klockan 7, drack vatten. Sov. Vaknade igen halv tolv, spydde lite till. Somnade på soffan. Blev väckt av underbara godingen, tittade på TV, blev bjuden på pizza och nu är det nu.

Jag mår fan inte bra. Detta kan vara sista fyllan för i år. Fyfan för alkohol, tydligen inget som jag tål! =P

Här är bakfylleMudd^^


Jag vill läsa bloggar, kolla fejjan, ringa vänner, titta på film och äta godis. Men jag är helt slut! Orkade inte ens äta en halv pizza! Min Onepiece och soffan är mina bästa vänner idag =) Och godingen med såklart men han ska till jobbet om en timme.

Puss! ^^