Mudd^^

2013-12-30
07:26:38

Årets sista måndag
Årets sista jobbdag! 9-15,30 och sedan är jag ledig i 4 dagar :)

Vi ska ha nyårsmiddag hemma med trerätters och en liten grupp om 6 personer imorgon. På tolvslaget smäller vi raketer och sen ska jag nog sova flera dagar :)

2013-12-28
08:36:36

Lördag!
Tvättid 7-11, sedan en dusch, en tur på stan och middag hos svärmor. Ja så ser dagen ut ungefär :) skönt att inte jobba :)

2013-12-27
10:00:29

Fredag
Då var det jobb igen. Jobbar 2 dagar denna vecka :) kl 18 är det helg igen :)

Julen har varit mycket bra :) spelet som Janne fick i julklapp var uppskattat och vi spelar det båda två :)

Lägenheten är fortfarande lite stökig efter juldagafesten men det börjar ordna upp sig :)

2013-12-26
03:43:21

Juldagen
Tankar;
20 personer är roligt men många, fundering på att fira julafton hemma nästa år.
Rödbetssalladen saknade jag!
Ha ALLTID julfest för ALLA!
De snyggaste människorna behöver inte vara de ytligaste, de kan vara de snällaste!
Att ge en iPad till någon som inte ens har lärt sig läsa är overkill.
Att ge ett spel till någon är roligt!
Ät nattamat efter festen innan du somnar.
Säg ifrån när någon är dum.
Älska vem du vill.
Ta hand om dig själv.

2013-12-23
12:18:54

Dagen före dopparedagen
Idag är det måndag. Hur kan den 23e december vara en vanlig måndag? Det borde vara klämdagarnas klämdag!

Mamma är ledig för skolorna har ju stängt, pappa är ledig för det är hans "hemma-månad" från jobbet, Janne är ledig för han är sjukskriven pga ryggskott.

Jag borde också vara ledig tycker jag. Boka hotellrum dagen innan julafton, det finns väl annat att göra?

Nu när jag började jobba råkade jag skriva upp mig på kompen för tidigt och jag skrev om det några minuter senare så jag inte går före någon. Ändå sitter det vissa personer och säger; "Madeleine har misslyckats med att sätta sig på komplistan, hon försöker bara gå före alla".

Tack för den. Jag ser mig som en väldigt ärlig och snäll person men nedå, egentligen bor satan inuti och jag vill alla något ont! Hallå eller? Nu får ni lägga ner!

Åh jag vill bara hem nu!!! Vi ska handla, göra laktosfri potatisgratäng till imorgon och ikväll ska vi fira minijul med jannes föräldrar :)




2013-12-21
12:00:10

3 days to go
Lördag idag = måndag på mitt schema. Jobbar tre dagar nu sen är jag ledig på julafton och 2 dagar till :) lönen kommer på måndag och jag har aldrig längtat så mycket efter den!

Jobbet är riktigt långtråkigt idag. Det är knappt någon som ringer och pga ryggont har jag sovit lite dåligt inatt så jag skulle kunna somna här och nu :)

Jag tänkte att jag skulle ge mig på att göra knäck i eftermiddag, jag lyckas aldrig med det! Håll tummarna för mig :)

Jag fick julklapp igår för att jag tagit stort ansvar som ordförande i ungdomsrådet :)




2013-12-20
12:00:23

Fredag!
Pepparkakor är goda men inte lika gott som mjuk pepparkaka och den bästa varianten är pepparkaksmuffins! :)

Jag har precis bakat för att ta med mig till jobbet imorgon och det doftar i hela lägenheten nu :)


I eftermiddag ska vi ha julavslutning på UH med julbord och julklappslek :)

2013-12-19
09:43:34

Presenter!
Idag är det torsdag men på mitt schema är det lördag. Jag är ledig idag och imorgon sedan är det jobb i 3 dagar.

Idag gick jag upp kl 7 för att tvätta så är det gjort, diskmaskinen är snart klar och sedan ska jag ner till stan. Jag ska handla present till Mia som har fyllt år och en julklapp till julklappsleken imorgon på UH :)




2013-12-18
16:37:28

Nacken
Min nacke är stelare än en betongklump! Betong kan lösas upp i vatten, min nacke behåller sin stelhet trots en varm dusch. Jag försöker sitta still så det inte gör ont men det går inge bra :/

2013-12-17
13:47:46

En vecka kvar!
Om en vecka vaknar vi och jag äter risgrynsgröt till frukost, Janne som inte gillar gröt dricker kaffe, tar en cigg eller två och kanske en macka :)

Håret ska lockas, sminket ska på, nya kläder, lite parfym. Packa ner julklappar och mat och sedan sätta sig i bilen. Köra i ca en halvtimme till min faster, in med klapparna under granen, in med maten till köket. Få en kopp kaffe, gosa ner sig i soffan och titta på Kalle :)

Katten kommer och vill också vara i soffan, tills det blir för mycket folk - då går han ut.

Maten dukas fram och vi äter och skrattar och pratar och skålar. Barnen leker, vi tittar lite på tv, fikar. Sen kommer tomten. Alla får paket. Tomten går. Julklappsöppning! I en cirkel sitter vi, alla får öppna ett paket i taget så man får se vad alla får och så att man får tacka ordentligt :)

På kvällen kanske vi spelar något spel eller bara pratar och umgås. Det brukar bli sent och när man åker hem är man mätt, nöjd och väldigt glad!

En vecka kvar!




2013-12-16
14:27:49

Monday once again
Då var det måndag igen och denna vecka jobbar jag;
Mån 17-22
Tis 17-22
Ons 15-20
Lör 10-16
Sön 9-15

Måndag nästa vecka är en vanlig dag och sen är det julafton, det går fort nu :)

Skönt med en kvällsvecka, jag behöver inte ställa klockan utan vaknar när jag är utvilad :) idag sov jag till 10 :)

På fredag har vi avslutning och julfest på UH :) det ska bli roligt :)




2013-12-15
21:44:29

The ghosts
Vad tror ni om spöken?

Jag tror att en människas ande kan vara kvar efter personens död och att vi som fortfarande lever kan se och höra dem. Jag har aldrig sett något konkret men jag hör saker ibland.

Senast idag. Jag gick upp, åt rostade mackor, drog ur brödrosten och ställde undan den, gick ut ur köket och in i vardagsrummet. TVn var på låg volym och efter en stund hör jag brödrosten. Ljudet den gör när mackorna är färdigrostade och hoppar upp. Jag ser inte in i köket från vardagsrummet men jag hörde det tydligt.

Ibland på kvällarna när jag ska sova hör jag att min garderobsdörr i hallen stängs. Jag stänger alltid den när jag har bytt om och när det är läggdags är den alltid stängd så jag förstår inte riktigt hur den kan stängas igen för jag hör inte att den öppnas.

Lucy har varit med om något här också när hon har sovit över på soffan i vardagsrummet vid två olika tillfällen. En gång lades en filt över henne och en annan gång blev hon nedtryckt i soffan och fick inte luft.

Jag tyckte jag såg någon i sovrummet en gång. När man kommer in i vår hall kan man se in i sovrummet åt vänster, går man rakt fram är det höger till köket och vänster till vardagsrummet. Jag kom hem och Janne var hemma, jag ser någon i ögonvrån i sovrummet och trodde att det var han men under tiden jag tar av mig skorna så hör jag att han är i köket, alltså i andra änden av lägenheten.

Vad tror du? :)

2013-12-15
10:40:15

Söndag
Igår åt vi lunch på Torgstallet och fick oväntat besök utav Markus :) jag smet iväg och ordnade en julklapp till Janne medan han och Markus åkte till Coop.

Sedan blev det fika hos mamma och pappa och de hade Amilia och Melina hos dem :) vi umgicks en stund, sedan åkte vi hem och lagade mat och på kvällen myste vi ner oss i soffan och tittade på film :)

Flera affärer har öppet idag trots att det är söndag, jag funderar på att åka ner en sväng och kika lite :)

2013-12-13
08:09:29

Tgif
Hello!

Då var det fredag, den 13, hoppas på en lyckodag istället för otur. Hoppas på komp :)

Igår var Lucy här! Mys! Vi ska hänga imorgon igen, fika på stan :) måste införskaffa lite julklappar. Nu är 2 klappar fixade.

Idag är det lucia också, jag ska ner till UH en sväng ikväll och titta på ulricehamnsbygdens lucia :)

Vill ha upp granen i helgen med så jag hinner avnjuta den lite mellan alla jobbdagar som är kvar för på julafton är vi inte hemma. Vi firar hos min faster med föräldrar, syskon, kusiner och vänner :) en julafton ute på landet - som det ska vara!




2013-12-11
07:38:52

Onsdag
Nu springer dagarna iväg! 2 veckor kvar till jul och jag har köpt endast en julklapp, måste hitta tid till att handla! Granen ska fram, fler tomtar ska upp, julstäda hade varit bra att hinna med, jag ska jobba 9 dagar till innan julafton. Tiden räcker ju inte till!


God morgon förresten :)

2013-12-08
19:36:59

Andra advent
Ännu mer snö och snöröjningen i kommunen är inte bara dålig, den är obefintlig. Om det inte är min bil som fastnar så är det någon annans och vägarna blir blockerade. Vår parkering har skottats en gång och det lämnade vallar bakom bilarna som hindrade dem att ta sig ut. I går morse när det inte snöade kom det en gubbe med skyffel och en med lite sand men det hjälpte ju inte i fredags eller idag när vi var/är insnöade!

Jag har iaf varit på torget idag och tittat på luciakröningen :)


De sjöng så fint :) en väldigt mysig tradition tycker jag :)

Ne, jag tror jag hoppar i bingen nu :)


2013-12-07
11:22:02

Lördag
I love saturdays!

Gick upp kl 8, duschade, åt risgrynsgröt och tog fram symaskinen. Julgardinerna till vardagsrummet är snart färdiga :)




Senare idag ska vi till garaget och serva bilarna, nya torkarblad, fylla på spolarvätska mm. 

2013-12-06
08:23:11

Sven
Stormen har blåst upp snö på våra fönster, vi bor på andra våningen. Observera bilen som sitter fast i backen, den har stått där sedan kl 6.


Utanför vår ingång är det snö som går upp till knäna på mig, när jag väl kom till bilen var jag dyblöt. Bilen var stelfrusen och det tog ett bra tag innan jag kom in i den. Jag tog mig till tolkabro och sen var det stopp, det står lastbilar tvärs över vägarna och blockerar all trafik. Polisen sa åt mig att åka hem.

Så nu sitter jag i mitt kök och funderar på vad jag ska göra idag :)


2013-12-05
10:34:03

Vänner
Människor med starka personligheter tycker jag om. Du ska vara lite kaxig och tuff, det gillar jag!

Som min vapendragare Felicja, säger alltid vad hon tycker. Her way or the highway.

Lucy, liten och söt men med ett sting som en skorpion. Är du dum i huvet kan du hålla käften *boxar med näven*.

Lollo kör Volvo med Eddie Meduza skrålandes i högtalarna. Vi har alltid mjukisbyxor och en cigg i mungipan.

Polina, den rytande ryssen. Får hon inte som hon vill så skriker hon och slåss tills hon får sin vilja igenom.

I like them, my friends :)

2013-12-04
16:48:12

Mitt i veckan
Då var det onsdag och jag har kommit hem från jobbet, ätit mat, dammsugit och diskat. Klockan är inte ens fem och det är svart ute. Jag ska bära ner återvinningen i källaren och sedan ska jag måla om mina naglar. Det blå 10-kronorslacket från willys är fint men det håller inte så länge. 

Igår firade hjärtat och jag 2 år ihop. Jag fick fina blommor :)




2013-12-03
07:02:10

Tisdag
Jag är lika trött idag! Är det mörkret? Kylan? Jag vet inte men det känns som att jag vill sova tills jul ungefär! På lördag ska jag ställa väckarklockan bara för att kunna vakna, stänga av den, säga; "nehe, inte idag" och somna om!

Igår hälsade jag på hos Emelie, hon har flyttat två hus närmare stan. Mysig lägenhet! :)

Nu blir det jobb!

2013-12-02
06:07:19

Måndag
Jag är såå trött!

Är uppe lite tidigare idag så jag hinner till OKQ8 och fylla på lite luft i däcken, såg att det var lite dåligt med det. Borde ta med mig spolarvätska ut till bilen också, det går ju åt flera liter när man kör r40 varje dag!

Ha en go måndag! :)

2013-12-01
16:55:51

1 advent
Då var det 23 dagar kvar till jul, 16 arbetsdagar, 4 söndagar och en lucia :)

Idag har vi varit på stan och ätit jullunch på Torgstallet, kikat i butiker och kollat på julparad :) vi handlade lite god mat så det blir tacos ikväll :)

Glad advent!