Mudd^^

2011-12-31
14:27:52

julklapp!
Denna underbra kreation fick jag av min storebror med familj! Tack tack tack! Om jag fick som jag ville skulle jag spendera resten av livet i min overall! Den är så skön!

En MysPys i en OnePiece - En MysPiece

Puss! ^^

2011-12-31
12:22:45

31 December 2011
Då var det nyårsafton då =) Det blir ett litet åka-runt-maraton idag med. Hjärtat och jag ska först till hans föräldrar på lite middag, sedan till mina föräldrar på förmodligen ännu mera mat, och till sist till Anton och Helene på fest. Det kommer bli en kanondag! =)

Jag ska spöka ut mig i svarta jeans, någon av mina nya toppar jag köpte igår och glittrande smycken. Själva utstyrseln är nog inte så fin i sig, inte så "nyårsaktig". Men för en gångs skull känner jag att less is more. Jag behöver inte ha en självlysande rosa klänning, tuperat hår och skrikrosa örhängen! Jag kan klä mig lite mer diskret och ha fina smycken i silver till. Jag ska platta fågelboet på huvudet och sminka mig med glittrande mörka ögonskuggor. Det blir bra =)

Ute är det disigt. Det ser ut som att snön har lagt sig i luften och vägrar falla ner på marken. Himlen är alldeles vit. Det ligger lite snö på marken. För lite för att bygga snökojor men för mycket för att inte kalla det vinter. Ganska perfekt med andra ord =) Hoppas temperaturen håller sig så man slipper frysa ihjäl när man ska i och ur bilen, och när det är dags för raketer. Men jag ska hem till mina föräldrar och få med mig lite vin så jag kommer nog hålla värmen =)

Puss! ^^

2011-12-30
13:52:31

Mudd^^ & J-G


Yes, lyckades ladda upp ett kort iaf =)

Jag och hjärtat på Juldagen hos mamma och pappa =)

Puss! ^^


2011-12-30
13:09:57

Hurra för Lager 157
Jag vill ladda upp resten av julbilderna men det vill inte min dator :S Dumma! Jaja, de kommer upp en annan gång då eller så får jag göra det på hjärtats dator istället.

Jag är nyligen hemkommen från Lager 157 (ligger precis utanför godingens dörr typ) och trots att det ligger så nära har jag inte varit där sedan jag träffade godingen och började vara här för jämnan. Knäppt men så är det. Idag tog jag mig i kragen och gick dit iaf =)

Jag letade efter avdelningen "kort och tjock" men jag hittade den inte. De hade något enstaka plagg i XL, några i L, några i M och massor i S. Jahapp, tänkte jag och surade lite. Men tog med mig ett par L-toppar till provrummet och se på fan - de passade! =) Billiga var det också, hittade linnen och toppar för 60:- kr styck. Hurra! Köpte 5 st olika modeller i olika färger!

Det blev ingen nyårsklänning direkt men fina kläder var det iaf. Ganska enkla, pösiga T-shirts och linnen, en del med bröstficka, i svart, vitt, grått och rosa. Jag vet inte om jag ska ha på mig någon av dem imorgon, är ju alltid roligt att ha något nytt, eller om jag ska ta på mig en utav mina gamla klänningar. Jag tycker inte det är roligt att klä upp mig i något som alla redan sett, speciellt inte på Nyårsafton. Men mina klänningar är ju faktiskt fina även om de inte är köpta alldeles nyss. Jaja, det löser sig =)

Nehepp, nu ska jag väcka hjärtat med kaffe på sängen <3

Puss! ^^

2011-12-30
10:06:52

30 December 2011
Aloha! =)

Idag kom julstämningen! Lite snö ligger på marken utanför. Det är bra mycket ljusare ute med snön, jag ser ju saker nu! Haha =)

Har precis avnjuit en grötfrukost och funderar på att göra Gällstad osäkert. Godingen sover och jag behöver en klänning till imorgon, perfekt tillfälle att skaffa en då kanske? =)

Puss sålänge =)

2011-12-28
11:02:21

28 December 2011
Om fem månader fyller jag 23. Hurra för mig =)

Vissa tycker detta är en exeptionellt bra ålder att föröka sig i. Jag har några kompisar som redan skaffat sig små mini-me´s. Mamma är helt exalterad över tanken på att bli mormor. Den här barnhysterin står mig upp i halsen! I dag har man ju möjligheten att styra sin produktion till max! Man kan vänta tills man är 50 med att skaffa barn eftersom man kan frysa sina ägg, man kan sterilisera sig och välja att inte lämna några barn efter sig, man kan ju till och med designa sina ofödda ungar med valfri ögonfärg. Blä!

Men betyder det att det är okej att skaffa barn i "normal" tid? Alltså runt 25-årsåldern? Jag vill ju varken vara ung eller gammal som morsa. Är det okej eller?!

Ne, den jäveln som pollinerar mig innan jag vill ska få veta att han lever.

Jag tänker då inte skaffa några avkommor innan jag vet att jag kan älska ett barn mer än mig själv. Sorry, not there yet. I Love Me <3

____________________________________________________________________________________________

Nu ska jag strax fixa till mig så jag ser vettig ut. Väcka godingen. Dricka lite mer kaffe. Sedan bär det av mot Borås =) Vi ska till NetOnNet och knalleland. Får väl se om vi hittar något kul. Efter det ska vi till Limmared på fika hos brorsan. Kalas =)

Trevlig onsdag på er =)

Puss! ^^

2011-12-28
03:08:20

JulaftonsMudd^^

Här sitter jag i bilen på julafton och väntar på att vi ska åka =)

2011-12-28
02:08:48

Felicja-abstinens!
Jag saknar min bästis! Hon ringe idag och det var roligt =) Vi hann dock inte prata så mycket, knappt en halvtimme tror jag. Men det räcker med ett samtal, hon behöver inte vara här med mig, vi kan prata om saker över telefon eller till och med sms. Hon förstår mig som ingen annan. Jag känner mig inte löjlig när jag berättar saker för henne. Jag får vara ledsen, arg, glad, lycklig, sprallig, nervös eller sur. Hon accepterar mig som jag är och det är så skönt att kunna vara sig själv fullt ut. Felicja är den bästa som finns! Jag blir så glad när vi pratar och det är så skönt att lätta sitt hjärta. Jag älskar hur vi överanalyserar saker. Det finns alltid tankar som snurrar runt i huvudet som man inte vill eller kan berätta för någon. Men de kan jag dela med Felicja. Fina underbara Felicja <3


2011-12-27
14:45:43

Dag 30 : Din favoritsång vid den här tiden förra året
Oj, ska jag komma ihåg det? 

Jag minns att jag spelade denna på en glögg kväll iaf, pappa brukade spela den för mig när jag var liten också så lite utav en favorit är det väl =)


2011-12-27
14:32:33

27 December 2011
Hej hej

Idag är det tisdag, snart är det fredag, sen är det 2012. Hurra =)

Jag sitter och äter frukost nu, godingen nanar, ska nog väcka honom om en stund tror jag. Han har nog inte sett de fina figurerna i kylen än. Hihi ^^ Sen ska vi nog laga lite mat och jag drar nog in till UH på After christmas-mys. Känner ett väldigt starkt begär efter att ligga kvar på soffan och kika TV hela dagen men man kanske ska ta och träffa lite folk? Jaja, det ger sig.

God tisdag på er =)

Puss! ^^

2011-12-27
00:11:44

Överraskning
Jag har gjort en liten överraskning till hjärtat.

Han är tokig i marsipan och fick se ett kort på marsipantomtarna jag gjorde förra julen. Jag märkte direkt att han också ville ha sådana så jag kunde inte låta bli. Dessa sötsaker finns i kylskåpet när han kommer hem =) 



Mudd = bra flickvän ^^

2011-12-26
23:54:45

Dag 29 : En sång från din barndom


Fin va? Hahaha =)

Den handlar om en katt som sitter på ett staket och tittar =)

Puss! ^^

2011-12-26
23:41:41

26 December 2011
Happ hepp, förkylning har tagit all min ork och julen har tagit all min tid! Men nu är jag back on track =) Kul för mig och kul för er!

Re-run:

Julafton: Vakna, äta gröt, köra hem till mamma och pappa, lasta julklappar i pappas bil, få med mamma, åka till min faster Barbro, titta på Kalle, äta god mat, vänta på tomten, träffa tomten, öppna julklappar, skratta, tjöta, åka hem, sova.

Juldagen: vakna, äta gröt, köra hem till mamma och pappa, träffa folk, äta god mat, spela spel, skratta, titta på tv, kramas, tjöta, åka hem, sova.

Annandagen: vakna, äta gröt, åka till Jannes mamma och pappa, äta god mat, tjöta, skratta, åka hem till min mamma och pappa, fika, tjöta, åka hem, blogga.

Håller ju på att somna här i soffan! Funderar på att ta med datorn till sovrummet tillsammans med en bra film och titta på den tills jag somnar =)

Puss! ^^

2011-12-26
22:34:19

Tillbaka från Julledigheten
Hej hej alla glada!

God jul på er får jag väl lov att säga såhär i efterhand =) Jag är fortfarande förkyld men har överlevt julen!

Pics!

















Puss! ^^


2011-12-22
12:47:47

22 December 2011
Hej.

Idag har bloggen stängt p.g.a. sjukdom. Jag är dunderförkyld!

Funderar på att lägga mig igen.

Puss! ^^

2011-12-21
20:18:37

21 December 2011 forts.
Jahapp, då var denna dagen till ända =)

Jag var på Transcom mellan kl 9 och 12. Vi hade lite gruppövningar och en rollspelsintervju. Jag tyckte inte att jag gjorde det bästa ifrån mig faktiskt :S Just i det ögonblicket då jag satt där gjorde jag ju allt jag kunde men efteråt kände jag att jag kunde gjort mer. Fasiken!

Efter det åkte jag en sväng till knalleland och kikade runt. Tänkte hitta en liten julklapp till godingen men inget passade direkt. Jag har en del funderingar på saker jag kan köpa men det får inhandlas i jönköping på fredag =)
Jag kikade runt på Gina Tricot och hittade bland annat en rosa onepiece som var supersöt! Tyvärr hade de inte många storlekar kvar, den största var i storlek M och den fick jag på mig men den satt ju tight och inte alls snyggt. Jag såg ut som en liten rosa marsipangris ungefär. Och knappast en bekväm sådan! Haha =) Jag köpte ett sött halsband i silver med ett stort hjärta och en svart neglige med rosett på så jag ser ut som en present! =)



Efter det åkte jag hem och pussade på godingen. Vi lagade mat - korvstroganof med ris, som tydligen blivit min specialité =) Janne tycker det är jättegott så det får jag laga titt som tätt. Martin kom förbi en stund och hjälpte mig att äta upp pepparkakorna jag köpt. Godingen gillar inte pepparkakor och jag äter knappast en hel burk själv! Så Martin fick snällt äta upp några av dem =) Nu har hjärtat åkt till jobbet och jag funderar på att gå och lägga mig. Kan kanske somna i vettig tid idag!

Det bästa idag är att Lizette från rekryteringen på Transcom ringde när jag kommit hem och sa att jag fått jobbet hos dem! Åh, vad glad jag blev! =) Hurra hurra för mig! Utbildningen börjar kl 8 den 9:e Januari och från och med då är jag anställd på Transcom! Wie! Glad tjej!

Puss! ^^

 


2011-12-21
07:13:31

21 December 2011
Jag är snuvig och har lite smått ont i halsen. INTE OKEJ! Jag ska in till transcom idag ju! Jag har varit så duktig med att alltid ha på mig halssduk denna hösten/vintern och ändå har jag lyckats bli sjuk. Hmm.. Det kanske ska vara så, man kanske SKA bli förkyld oavsett hur man "skyddar" sig. Jaja, inte deppar jag för det. =)

Idag steg jag glatt (och snuvigt) upp ur sängen kl 05:45. Jag behöver inte åka förrän kl 8 men jag hatar att stressa på morgonen så hellre att jag går upp "för tidigt" än att jag ska få panik över klockan. Och tur var väl det, att jag gick upp såpass tidigt, för köket var ett mindre bombnedslag. Vi var alldeles för mätta och bekväma efter middagen igår för att ställa oss att diska. Vi tittade på film istället! Haha =)

Så denna dagen har börjat med att skura kastruller så jag kan koka gröt och ägg till frukost. Och på tal om gröt, jag blir så trött! Gah! Jag ställer mig och ska koka risgrynsgröt (för det är så djävulusiskt gott!) och tänker; jag ska inte koka en helportion för det blir oftast för mycket. Speciellt med äggmacka till.

Jag läser på paketet; 1 portion; 2,5 dl mjölk. 1 dl gryn.

Jag vill inte ha så mycket så jag häller i 1,75 dl mjölk och 0,5 dl gryn. Rör runt en stund och kommer på att jag räknat fel. Tar jag hälften av grynen måste jag ju ta hälften av mjölken och det är 1,25 dl, INTE 1,75 dl. Konstaterar att jag har 0,5 dl mjölk i kastrullen som saknar gryn att blanda sig med, men hur mycket gryn? Försöker mig på att räkna procent kl 6 på morgonen. Går inte bra! Hur många procent är 1,75 dl utav 2,5 dl och hur mycket gryn av 1 dl ska jag hälla i när det redan hällts i hälften utav det? Jag får inget grepp utav problemet och kommer fram till 43%.. MEN VADÅ 43%?! 43% utav 1 dl? Eller en halv dl? *Helvete*

Jag häller i en halv dl gryn och hoppas på det bästa. Rör om och häller upp i en skål när det kokat klart. Jag smakar på det och det smakar gott. Kommer sedan på (när jag lugnat ner mig) att 0,5 dl utav 2,5 dl är en femtedel. Vilket betyder att jag ska ha en femtedel utav 1 dl mer gryn och det är 0,2 dl. Det var väl inte så jävla svårt?

Dagens tips: Gör gröt efter receptet och släng det du inte orkar äta. Räkna för helvete inte matte kl 6 på morgonen när du är hungrig.

Puss! ^^

2011-12-20
10:00:24

20 December 2011
Hej hej,

Igår kväll var jag på ganska dåligt humör :S Fick lite stöd av min kära vapendragare Felicja och det blev jag gladare utav. Jag kan bli så irriterad på saker att jag inte vet var jag ska ta vägen. Men sen när någon undrar hur det är med mig är jag tyst som en mussla. Inget att klaga över då ju, om jag inte kan säga vad det är som är fel. Ne, nyårslöfte nummer ett som börjar nu: Säg vad du tycker istället för att bli sur och vara tyst. Skärpning!

Jag har sovit lite och dåligt. När klockan ringde halv nio så steg jag upp utan protest. Varför ska jag sova för? Verkar ju inte vara något bra på det iaf? Jag tyckte det var väldigt tråkiga frukostalternativ i kylen så jag gick och handlade. INNAN frukost! Inte likt mig. Jag är nog sjuk.



En synnerligen god frukost - risgrynsgröt!


En inte lika god Mudd, är snuvig och har ont i halsen. Jag som hållt mig frisk tills nu! *Får inte vara sjuk på jul!*

Ursäkta mitt väldigt tråkiga inlägg.

Puss! ^^

2011-12-19
19:30:57

19 December 2011 forts.
Nu har jag varit i Borås på arbetsintervju. Jag vill säga att det gick väldigt bra för jag svarade ärligt och korrekt på alla frågor. Detta jobbet skulle ju passa mig som handen i handsken. Vill så gärna ha det. Hoppas!

Efter det var jag i Fristad och hälsade på Martina och Rickard i deras nya lägenhet. Jättefint! De har så himla snyggt hemma, lite shabby chick-stil =) Deras hund Donna var väldigt glad att se mig, ville knappt låta mig vara, haha =) Supertrevligt att träffa min bästis igen! Saknar henne så när vi inte ses! =)

Sedan åkte jag hem till kärleken igen. Nu ska vi snart äta vilket är bra för jag är hungrig =)

Ps, visst blir man lite ledsen när man förväntar sig cola men får ett glas vatten?

Puss! ^^

2011-12-19
13:03:51

The transformation
Ibland när man är nyvaken och nyduschad kan man se ut såhär:
Sedan ska man på arbetsintervju och då ser man plötsligt ut såhär:


The transformation is complete!

Puss! ^^

2011-12-19
11:21:48

19 December 2011
Hej!

Idag vaknade jag kl 4 när hjärtat kom hem från jobbet. Vi låg och pratade en stund och jag blev jättepigg ett tag men som tur var gick det över och jag kunde sova vidare. Jag hade tänkt gå upp kl 8 idag men när klockan ringde reagerade jag knappt.

Vaknade till vid 10 och gick upp då istället. Satte på kaffe och tog en dusch, trötta jag står i duschen och ska raka mig under armarna, då slinter jag på något jävla sätt och träffar bröstvårtan med rakbladet! Helvete vad det sved! Sen slutade det inte blöda heller så min handduk har blodfläckar på sig. Om hjärtat ser den sen kommer han ju tro att jag mördat någon. Så nu sitter jag med ett plåster på bröstet, ser lagom roligt ut. Haha =P

Äter just nu frukost framför TV:n, äggmackor och kaffe. Mums! Ska på arbetsintervju i Borås kl 14:15 och är lite nervös inför det. Inte jättenervös men sådär lagom som man ska vara. Åh vad skönt det hade varit att få det jobbet! Då hade jag kunnat skaffa en lägenhet, kanske ta en resa i sommar och köpa vad jag ville istället för att allting ringa telefonbanken för att försäkra mig om att det finns lite pengar kvar på kontot.

Efter intervjun ska jag åka till fina Martina och kolla in hennes och Rickards nya lägenhet i Fristad. Det ska bli väldigt roligt, har nog bannemig inte träffat henne sedan min födelsedag i Maj. Det är ett bra tag sedan! 

Puss! ^^

2011-12-18
19:02:15

18 December 2011
Hej hej

Jag har haft en toppenhelg i Malmö/Lund med Felicja! Vi har;
  • firat födelsedag
  • analyserat
  • snackat skit
  • tagit ett glas vin på Möllan
  • dansat på Deep
  • träffat roligt folk
  • skrattat åt annat roligt folk
  • åkt buss
  • ätit god mat
  • sovit
  • kollat på serie
  • druckit te
Vi har haft det väldigt awesome med andra ord =)

Nu är jag hemma igen och väldigt trött. Ska duscha och sen sova =) Men först titta färdigt på Familjen Addams som går på tv11 just nu =)

Puss! ^^

2011-12-16
09:23:25

16 December 2011
Hej hej!

Idag är det ingen vanlig dag för idag är det min bästis födelsedag! Hurra Hurra Hurra!


Otroligt vackra Felicja fyller 21 idag! =)

Jag ska åka ner till henne med hennes föräldrar och eventuellt hennes bror med, ska spendera helgen med henne och må gott =)

Igår efter en utsökt god middag nattade hjärtat mig (han gick och lade sig 4 timmar efter mig för att inte vända på dygnet då han jobbar natt) och när vi låg och kramades sa han att han kommer sakna mig. Jag smälte lite och sa att jag kommer sakna honom med =)

Lycklig tjej önskar trevlig helg!

Puss! ^^

2011-12-15
23:06:35

In case of
Utifall att det inte blir några blogginlägg i helgen så har jag en väldigt bra förklaring; jag ska till Skåneland och fira Felicjas födelsedag =)
Jag kanske inte har tillgång till en dator eller helt enkelt tid till att skriva för jag kommer ha så roligt med min bästis!
Felicja och jag =)
Puss! ^^

2011-12-15
14:30:46

Just me ^^

2011-12-15
14:26:07

15 December 2011
Hej.
Jag är lite bitter. Inte avsevärt mycket men lite. Det finns personer i min omgivning som måste hävda sig och som klagar på allt. Det är så tråkigt att det enda de kan prata om är sig själva och deras problem. Vissa saker är riktigt skrattretande faktiskt. Först är man förstående och vill hjälpa till men när klagande fortsätter och de bara blir mer och mer frusterade över skitsaker så kommer fnisset. Ja, det är nog så att jag skrattar åt andras olycka. Skadeglädje är ju trots allt den enda sanna glädjen =P Ne, så elak är jag inte. Men när det enda en person får ur sig är; "Åh, det är så synd om mig" hela tiden så tröttnar man till slut, och när personen i fråga inte gör något för att ta sig ur sin situtation utan bara klagar ännu mer tycker jag det är roligt. Hihi ^^

Idag är det en lugn och skön dag för övrigt =)

Jag och myspysen tittar på tv och har "morgon" fortfarande, det är mysigt. Vi ska kanske in till garaget sedan, eller, han ska in till garaget och jag till Ungdomens Hus. Men jag kanske inte är på UH så länge idag utan hjälper till i garaget istället. Jag vet inte om jag ens är sugen på UH idag. Måste packa inför imorgon och vill ju umgås med godingen innan jag åker. Hmm.. får fundera på detta...

Puss! ^^

2011-12-14
16:01:53

Dag 28: en sång som får dig att känna dig skyldig


en sång som får mig att känna mig skyldig?

Det blir väl denna då.

Fast den egentliga anledningen är att Syster Sol är så himla bra!

Puss! ^^

2011-12-14
15:49:51

Luciabilder 2011-12-13

Fina Melina


Sofie och Amilia i väntan på Melinas luciaframträdande


Anna-Karin med sin systerson Gabriel och brorsan


Hela dundrande luciatåget


Mamma, Melina och pappa


Melina och pappa


Sofie, Amilia, Gabriel och Anna-Karin


Anna-Karin och brorsan

2011-12-14
13:56:04

14 December 2011
Hej alla glada!

Idag har jag gått upp vid kvart över fem vilket kändes som världens smartaste drag imorse eftersom jag hade en väldigt lugn morgon innan jag var tvungen att åka.

Jag hann
  • duscha
  • brygga kaffe
  • koka ägg till morgonfrallan
  • blåsa håret
  • till och med platta håret
  • dricka kaffe
  • äta frukost
  • sminka mig
  • röka
  • klä på mig
  • dricka mer kaffe
  • skriva ett minimalt blogginlägg
  • pussas med hjärtat
  • dricka ännu mer kaffe med cigg till

Det är ganska mycket att hinna med på morgonen i ett no-stress-tempo, men jag fixade det. Åkte från godingen vid kvart i åtta och kom in i Borås morgontrafik vid tjugo över åtta. Körde lugnt och fint fram till jobbet som jag skulle få information om. Vi var ett par stycken där. Fick en rundvandring, information och fick samlyssna i callcentret. Den jag fick samlyssna på var Frida, en gammal klasskompis från gymnasiet, rätt oväntat! Men skönt för då vågade man fråga om allt man kom på.

Efter det samlades alla och fick skriva upp sig på intervju. Jag fick en tid på måndag så då ska jag tillbaka och göra mitt yttersta för att kirra jobbet så jag kan skaffa egen lägenhet, en bättre bil, åka på semester, köpa hus, bli rik, bilda familj, köpa ett nöjesfält, etc.

När jag var klar där åt jag lunch på MAX, gott gott =) Åkte till en butik och köpte julklapp till hjärtat, sen var jag förbi ICA och köpte lite mat med vilket är nödvändigt för överlevnad och sådär. Nu skulle jag egentligen varit uppe i badhuset i Ulricehamn med UH:s Ung och Aktiv men när jag skulle köra från Borås så kände jag bara; Nee, jag orkar inte! Har sovit ca 3-4 timmar i natt för att jag inte har vänt på dygnet förrän nu. Har redan varit vaken i ca 7 timmar och är trött efter information. Jag är ju inte van vid att gå upp så tidigt plus att vara bland folk och ta in saker vid den tiden! Huga!

Världens smartaste drag kändes inte så smart längre...

Efter dessa tankar plus tanken på hur trött jag kommer vara efter att ha badat skickade jag ett litet "jag kommer inte"-sms till ledaren för Ung och Aktiv och hon svarade att jag skulle ta hand om mig. Det kändes bra =) Jag hade aldrig orkat åka hem till godingen sen igen efter badet. Hade ju somnat i bilen! Meen, nu blev det inte så. Är hemma efter en dryg körning på ca en halvtimme och ett par söndagschaufförer. Nu ska jag dricka kaffe istället för att powernapa och kommer förmodligen i säng i bra tid ikväll. Jag satsar på kl 21:17. Det låter som en bra "gå och lägga sig"-tid. Godingen kommer ju vara klarvaken vid den tiden, men då får han vara det för han sover ju nu när jag är vaken och vill umgås =P

Ps, strax kommer det upp lite Luciabilder från igår.

Puss! ^^

2011-12-14
06:59:10

Snart!
Jag ska blogga snart!
Jag lovar!
Ska bara styra upp mitt liv först.

Puss^^

2011-12-12
12:00:33

12 December 2011
Hej hej =)

Igår hade jag en dundermysig dag med min goding!

Vi åkte mot Göteborg, åt frukost på BK i Kallebäck och sedan åkte vi till Liseberg! Vi letade parkering hur länge som helst, sen gav jag upp och betalade 160 kr för en inhägnad parkering. Haha.

Vi stod i kö till entrén en stund, kom sedan in och strosade runt bland alla upplysta träd. Det var så himla fint och mysigt! =) Vi drack glögg, köpte karameller och spelade på chokladhjul. Jag lyckades fånga en gul kanin i en såndär klo-spelmaskin! Då blev jag lite glad =)

*Han höll mig i handen hela tiden och pussade på mig i tid och otid. Han gör mig så himla glad! Det känns som att jag är så kär så jag sprängs snart! =) *


2011-12-10
18:23:39

10 December 2011
Inatt var ju... intressant.. haha. Anton ringde när han var ute och plogade, han hade hittat en kille som satt fast med bilen i en backe på en liten väg där det inte var plogat. Min snälla kille sätter sig i bilen med mig och bogseringslina och åker ut. Vi hittar Anton och sedan killen. Vi drar loss honom och jag blir glad över att min kille är så snäll =)

Förutom det så bestod kvällen/natten av strömavbrott. Ganska länge och ganska många. Men det var mysigt med tända ljus i hela lägenheten och att det var så lugnt utan TV och dator på. Det blev lite jobbigt när vi började bli hungriga och inte kunde laga mat men till slut kom strömmen tillbaka så vi hann göra oss lite gott innan strömmen gick igen. Det blev köttbullar, potatis, stekt lök och gräddsås. Jag är så himla glad över att Janne lagar världens godaste mat och att han kan baka! Han gjorde dundergoda kärleksmums i förrgår! Nom nom nom! =)

Jag var så himla trött igår och somnade nästan på soffan, när jag sedan la mig i sängen kunde jag inte sova! Gah! För att det inte skulle göra ont i nacken (har nackspärr igen) låg jag på rygg och jag kan inte somna på rygg! Det är en omöjlighet! Jag vände på mig och låg på allt utom rygg och det var skönt för resten av kroppen men då gjorde det ont i nacken istället, så då kunde jag inte somna iaf. FML!

Har sovit dåligt i natt och ville verkligen inte gå upp imorse. Tyckte fruktansvärt synd om mig själv och funderade starkt på att spendera hela lördagen gråtandes i sängen. Men jag bet ihop och gick upp, lagom sur, gjorde mig i ordning och fick i mig lite frukost. Sen har dagen rullat på. Jag har varit på ungdomsrådsmöte på Ungdomens Hus och det var väldigt givande. Fick thaimat där och det gladde mig mycket =) Träffade även Lucy som jag kan prata med om allt. Hon är så himla bra och en riktig energigivare! =) Tummen upp!

Nu är jag hemma hos godingen igen och dricker varm choklad. Ska sova om en stund för att orka med nattjobbet. *Jag vill inte dela ut de där jävla tidningarna!* Men ett jobb är ett jobb och man ska glädjas åt det lilla man har.

Det som håller humöret uppe idag är min underbara sötsak som alltid är så snäll och go mot mig =) Du är bäst hjärtat <3

Puss! ^^

2011-12-09
16:36:21

9 December 2011
Hej hej!

Idag är det ingen vanlig dag,
för idag är det min bästis Mias födelsedag!
Hurra hurra hurra!



En bild på Mia i en limousine på Jordgubbens Dag!

Idag har jag tvättat, ätit frukost och fått ett samtal från ett jobb jag sökt. Jag ska på information och intervju! =) Glad tjej!
Om ett tag ska jag in till stan, träffa Mia, ge Mia hennes present, träffa Emelie och äta god mat.

Bra dag!

Puss! ^^

2011-12-09
16:28:59

Skumma drömmar
I natt drömde jag en skum drröm :S

Jag var hemma i mitt gamla rum och Nathalie var där. Hon satte fast plancher i taket med kludd, eller häftmassa kanske man säger. Hon satte dem snett och använde massor av kludd så det vita taket fick massa smutsiga märken överallt. Hon var jättekonstig också. Jag försökte säga åt henne att om hon nu måste sätta upp plancher kan hon väl åtminstone sätta dem rakt. Men den vanligtvis så snälla Nathalie bara snäste åt mig och sa att de ska sitta på det viset.

Chibben hade frågat mig om han fick chans på mig. Jag tyckte synd om honom eftersom jag hade pojkvän och han var singel så jag sa ja. Han skulle komma till mig lite senare och jag satt i min fåtölj i mitt nerkluddade rum med en otrevlig Nathalie och tänkte: Hur ska jag ta mig ur det här? Och vad ska säga till Jan-Gunnar? Ska vi vara tillsammans alla tre? Jag kanske kan få Chibben att bli ihop med Nathalie istället? Då har han ju flickvän!

Min telefon ringde. Det var Janne. Jag vågade inte svara för han skulle bli jätteledsen när jag berättade att jag var tillsammans med Chibben också.

Sen vaknade jag. *Puh!*

Skumma skumma dröm säger jag bara! Haha =)

Puss! ^^

2011-12-09
13:20:31

Jag har hittat den!

Äntligen har jag hittat den!

Denna låten har varit borttappad sedan första året på gymnasiet typ. Jag letade efter den så sent som i somras på Malmöfestivalen då jag var hos Felicja. Idag tittade jag på Ellen DeGeneres och hennes reporter sjunger denna (fast Lionel Richies version då) och jag bara hajar till!

*My god! Måste hitta den nuuuu!!!*

Och här är den =) Låten vi dansade till i tonåren! Åh! Nostalgi! =)





Enjoy! ^^

2011-12-08
22:01:05

hjärtat har bakat :)

2011-12-08
20:16:00

Ny design =)
Hej hej =)

Hoppas ni gillar min nya design. Även om den är rosa så är den lite julig med snöfall och snöflingor =)

Puss! ^^

2011-12-08
12:47:57

Dag 27 : En sång du önskar att du kunde spela

2011-12-08
12:39:19

8 December 2011
Med tanke på ett föregående inlägg ska jag inte gnälla i detta.

Jag har nackspärr. Igen.

Jag är ledsen över att Camilla inte ska jobba på UH längre.

Jag har sovit skitdåligt i natt.

Hej då.



2011-12-07
15:05:24

Totally bummed!
Sitter just i detta nu på Ungdomens Hus. Vi har precis haft vårt Ung och Aktiv-möte som vi har varje onsdag. Jag är bummed, totally bummed!

Camilla ska inte längre jobba på ungdomens hus. Hon har rensat ut sina lådor. Hon har tagit sina saker till sin bil. Nu är hon inte kvar!

=(

Hon ska fortfarande vara med i Ung och Aktiv på våra onsdagar, men annars ska hon jobba på Forum.

Varför i helvete då?

Jag frågade henne, utan svärord, om varför.
- Ne, jag kan inte gå in på det.

Frågade Brita samma sak.
- Ne, det får du fråga Camilla om.

Men! FML!

Känns inte alls bra att någon som träffat flera gånger i veckan och verkligen tycker om bara försvinner nu.

Jag har ingen lust alls att gå tillbaka till Ungdomens Hus imorgon, på lördag och hela nästa vecka.. =(

Helvete!

2011-12-07
11:47:33

Dag 26 : En sång du kan spela på ett instrument


Jag kunde spela introt till Nothing else matters på gitarr förut =)

Kanske kan det än förresten.. har inte testat på ett tag.

2011-12-07
11:15:35

Gällande gnällandet
Jag vet inte varför men på senaste tiden har det varit så mycket gnäll från alla. Det kanske är en sen höstdeppression av något slag? *Buhu, det är så synd om mig* Och om de mest irrelevnta ting! *Jag har färgat håret i fel färg, mina byxor är för små, vi är inte kompisar längre* Åh! Jag blir irriterad varje gång!

Om du lever, får mat, har tak över huvudet och dina nära och kära är livet - sluta gnäll!

Visst finns det saker som är jobbiga men om det inte är allvarligare än att du råkat missfärga dina kläder i tvätten så är det väl inte hela världen? Sådana saker får man gnälla om i max 5 minuter sedan får man hålla käft och göra något åt det istället.

Problem decected
Make a change
Problem solved

Mission accomplished

Be happy =)

Försök att se det lilla positiva i allt som händer, istället för att lägga energi på det negativa.

Puss! ^^

2011-12-07
10:44:23

7 December 2011
Klockan är 10:23 och jag är uppe med en kopp kaffe =) *Ih! Jag kan vända på dygnet!* =)

Igår började Godingen må lite dåligt, trodde först det var slipdamm och skit efter att han varit i garaget, men sedan var han både trött och varm och slö. Han bäddade ner sig i soffan med täcke och kudde medan jag lagade mat. Det fick bli korv stroganof med ris *Som nästan blev misslyckat!* och det var väldigt uppskattat från hans sida. Visst blir man lite lycklig när man lagat mat och den som äter den tycker det är jättegott? =)

Anton kom förbi på en kaffe väldigt sent på kvällen, typ vid kl 2 tror jag det var. Vi pratade en stund och tittade på TV. Sen ville jag gå och lägga mig för att jag skulle upp i tid till UH idag och då blev det lite som att jag bestämde att nu ska vi sova, du får gå hem. :S Och så menade jag ju inte. Hemma hos Godingen är det ju inte jag som bestämmer. Och om jag sover här och vill sova betyder inte det att alla andra måste gå hem. *Har lite dåligt samvete =/*

När vi låg i sängen sedan kändes det som att Godingen höll på att brinna upp! Han var så himla varm! Han har nog feber på g. Slö och varm och lite sådär småsur som man blir när man är sjuk, men det visar han inte =) Jag har inte väckt honom än, för jag tycker att han ska sova om han kan. Ska smyga in om en halvtimme och känna på hans panna om den är varm eller inte tänkte jag. =)

Nu ska jag strax gå ut och kolla till bilen, om den har förvandlats till en snöboll eller inte. Ska nog sätta igång kupévärmaren en stund med så det är lite varmt och gott  när jag ska in till stan vid halv ett =)

Puss! ^^

2011-12-07
00:28:39

Dag 25 : En sång som får dig att skratta


Man kan ju inte annat än att le =)

2011-12-06
23:20:08

6 December 2011
Hej hej =)

Nu har jag bakat lussekatter till förbannelse!

Igår var det iofs väldans mysigt för då bakade jag lussekatter till mig och hjärtat samtidigt som jag smuttade glögg. Det blev lite över 30 st på två plåtar och det kändes som att jäsningen tog en halv evighet. Men till slut blev de klara och vi mumsade i oss en del =)




Lussekatter till J-G och M ^^

Idag bakade jag lussekatter och pepparkakor på Ungdomens Hus med Ervin. Jag trodde fler skulle vara med men icke! Lite tråkigt att man alltid måste fixa allt själv när alla säger att de vill baka sen hjälper de inte till. Men men, jag gillar ju att baka så det fick väl gå. Vi ska lussebaka på torsdag med men då hoppas jag på lite mer hjälp för jag tänker inte göra allt själv.

Jag är rätt trött nu, har lite ont i fötterna, ganska hungrig. Börjar bli cranky :S MEN! Jag har världens bästa pojkvän som har gett mig inte mindre än tre julklappar idag. Tre rosa julklappar. Som jag fick öppna ikväll! Så, lite glad är jag allt ändå. =)

Puss! ^^

2011-12-05
16:35:06

5 December 2011
Hej hej

Igår var jag hos fina Emelie på lite adventsmys. Vi drack glögg och åt sockerkaka i brist på lussekatter. Det var väldigt trevligt och borde göras om snarast! =)

Efter det åkte jag hem till mamma en sväng och hon blev glad över besöket. *Gud, jag är fan aldrig hemma längre! Har ju typ smygflyttat in hos min pojkvän. Åh, det var mysko att skriva det. Jag har en pojkvän. Hihi ^^* Vi satt och pratade en stund och hon visade vad de hade gjort renoveringsmässigt. Det är så fint hemma nu, nytt kök, nytt badrum, nymålat och tapetserat sovrum, hall och allrummet på vinden. Det blev kanon måste jag säga =)

Jag mötte upp min pojkvän *fortfarande ovant att skriva det, haha* på en cigg och vi pussades i snön som dalade ner på oss. Det var mysigt, lite kallt och "juligt" <3

Jag åkte hem och lade mig, skrev ett god natt-sms som resulterade i en lång sms-konversation som aldrig verkade ta slut. Jag låg och fnittrade som en fjortis över hur kär jag är och jag fick ont i kinderna för jag log så mycket. Till slut höll jag på att somna medan jag skrev sms, skrev ett sista god natt. Sen kunde jag inte somna ändå. Typiskt! Men jag tror jag dvalade in vid halv fem typ.

Hade ställt alarmet på kl 11. Jag vaknade knappt. Stängde av alarmet och bestämde att sömn är viktigt. Vaknade igen kl 13. Jahapp, det var det försöket till att vända på dygnet till "normal" tid. Jag hann iaf se lite dagsljus och den lilla snön på marken utanför hjälpte till att lysa upp lite =)

Felicja, min bästis, ringde och hon hade mycket på hjärtat. Jag med. Vi har pratat i närmare 3 timmar och det finns fortfarande saker kvar att tala om. Det är himla dumt att Lund ligger så långt bort. Jag vill ju umgås med min bästis varje dag! Vi pratade om pojkar och barn och släktingar, jobb och skola och vardagen. Allt man måste prata om när man inte har hörts på ett tag - och lite till. Nästa helg fyller hon år och jag vill fira hennes dag med henne. Måste lösa det på något sätt =)

Nu ska jag fundera ut något vettigt att göra idag. Eller bara ha en mysdag med min goding =) Vi får se..

Puss! ^^

2011-12-05
14:09:46

Dag 24 : Sången som ska spelas på din begravning


Jag ÄR en Guns N' Roses-brud egentligen, visar det inte särskilt ofta bara. Detta är en låt jag skulle vilja ha på min begravning, gråt inte =)

Puss! ^^

2011-12-03
19:15:31

3 December 2011
3 December 2011.

Dagen jag vågade fråga.

Dagen då du och jag blev vi <3

Igår var jag på UH och pysslade med mina julkort och jag kunde inte sluta tänka på dig. Som alltid, du är jämt i mina tankar! Jag har inte vågat fråga rakt ut om vi är tillsammans, om du är min. Då kom jag på att jag kan göra ett fint kort till dig istället. Det blev ett never-ending-card med en liten "får jag vara din?"-text. Kanske lite barnsligt men lite sött ändå =)

När jag kom hem till dig jobbade du fortfarande och jag la kortet i köket så du kunde läsa det när du kom hem. Jag lade mig i sängen och somnade trots min lilla nervositet. När du kom hem och öppnade ytterdörren vaknade jag men jag låg kvar i sängen utan att göra ett ljud ifrån mig. Jag hörde hur du gick in i köket och hjärtat bultade lite snabbare doo-donk doo-donk doo-donk. Jag hörde att du vecklade upp kortet do-donk do-donk do-donk. Sen kom du in i sovrummet donk donk donk. Jag var supernervös och du sa -"Hej! Det ligger ett svar på spisen" *Åh, hoppas han säger ja, hoppas, hoppas, hoppas!* Jag gick ut till köket och där på spisen låg det en massa vingummin som utformade orden:

"Ja det är klart ;*"

*Lycka!*

Du är den finaste som finns och jag är tok-kär i dig!

=)



Godingen med sin brorson Nemo i famnen <3

Puss! ^^

2011-12-03
18:17:48

Önskelista
Jag har hittat något jag verkligen önskar mig =)

Ett par arbetsbyxor - som är rosa! 



Visst är de häftiga? =)

De finns här: http://www.billigaarbetsklader.se/rosa-arbetsbyxa-pink-lady-p-2699-c-915.aspx
Ganska dyra men det är det kanske värt?

Bra att ha när jag är i garaget med godingen eller när jag jobbar =)

Puss! ^^

2011-12-03
03:25:31

Kärleken <3
Igår när vi skulle sova låg vi och myste. Godingen hade sin arm om mig och yttrade orden:
-"Godnatt, min ängel"

Jag blev så himla glad och helt till mig! *Fina underbara godingen kallar mig för sin ängel! Åhh! Lyckan är total!*

Men jag hängde liksom inte med att ta in det fina han sa, glädjas över det och samtidigt hinna säga något lika fint tillbaka så allt jag fick ur mig var:
-"Godnatt goding"

*Men mitt dumma pundhuvve! Nu fattar han ju inte hur glad jag blev! Och nu kan jag inte ta tillbaka mitt Godnatt och ändra det till något finare*


Jag testade att krypa närmre och pussade på honom istället. Det funkade ganska bra det med =)

Nu har jag gjort en hemlis som godingen ska få när han kommer hem från jobbet.

Ingen är mer förälskad än jag <3

Puss! ^^

2011-12-03
02:46:19

Julkort by Mudd^^
Mitt nya intresse nu till jul är julkort =)
Jag har hittills gjort 6 st olika..
Visst är de söta? =)
Puss! ^^

2011-12-03
02:22:51

Dag 23 : Sången du vill spela på ditt bröllop


Detta är nog den vackraste låt jag vet =)

2011-12-03
02:10:52

Julkalendrar
Ibland är jag lite gullig och köper julkalendrar. Även om man är vuxen ska man få fira väntan inför julen med lite gott =)


En till mig och en till godingen <3

Tur att det finns Haribokalendrar utan choklad för de som är laktosintolleranta! =)

Puss! ^^

2011-12-03
01:55:09

Stålmorsan
Idag var jag hemma hos morsan en sväng för att hämta lite scrapbookingsaker så jag kan göra julkort och sådär. Hon pratade med min storebror i telefon. De hade en intressant konversation, jag hörde visserligen bara mammas del men ändå.

Mamma har haft en rörmockare hemma idag för att installera en ny dusch i badrummet. De kom kl 8 imorse och var klara vid 11. Mamma börjar jobba kl 8 egentligen men kunde ju inte det idag för att rörmockaren skulle komma förbi. När hon väl kom till jobbet (hon är lokalvårdare på Tingsholmsgymnasiet) stod hennes arbetskamrater utanför hennes städskrub och frågade ut henne var hon hade varit och vad hon hade gjort.

Och vad jag fattade det som var det ingen särskilt trevlig utfrågning utan rätt taskig. Speciellt den äldsta av dem hade varit rätt tyken. Visst kan man fråga var hon varit, men inte på det viset. Sen behöver hon inte förklara sig för dem för på deras jobb har de flextid. Bara de gör sina timmar någon gång mellan 06 och 22 så spelar de ingen roll när de börjar.

Mamma gick och tänkte på deras taskiga sätt ett tag, speciellt den äldsta då som för övrigt ska gå i pension till jul. Till slut gick hon upp till henne och sa:

-"Vad är det för ett sätt, att hålla koll på vilken tid jag börjar? Det ska bli väldigt skönt när du går i pension så man slipper dig?"
-"Jasså? Det tycker du?"
-"Ja det tycker jag!"

Sen gick mamma därifrån.

Ni ska veta att min mamma är inte den som står upp för sig själv. Hon är en riktig mespropp egentligen. Ett väldigt vanligt scenario hemma är att katten sätter sig på mammas stol. Jag tiltar stolen så att katten ska hoppa ner. Mamma säger åt mig att inte göra så. Sedan sätter hon sig på en annan stol. Hon kan alltså inte ens säga till katten. Haha =)

Därför tycker jag att detta var ett stort steg för morsan. All eloge till henne! En ny sida utav henne - stålmorsan!



Mamma när vi åkte Göta Kanal förra sommaren =)

Puss!

2011-12-02
15:35:30

Lite julmys <3
Jag har fått lov att pynta lite hos godingen =)

Det blev en adventsljusstake som står och brinner just i detta nu. Lite julmys iaf =)


2011-12-02
15:26:36

Dag 22 : En sång du lyssnar på när du är ledsen

2011-12-01
23:45:43

Dag 21 : En sång du lyssnar på när du är glad

2011-12-01
23:40:04

Tråkigt
För ett par dagar sedan var jag på UH och fick ett mindre trevligt bemötande. Två personer som jag brukar hänga med var där och jag satte mig med dem som jag brukar. Såklart. Jag vet inte vad det var med dem men de var sådär ironiskt elaka. Typ som: "Vad ful du är idag! Nee, jag bara skoja! Hahaha" Nu använde de inte exakt de orden men ni kanske förstår känslan? Visst, man kan skoja om saker utan att mena det men dessa två brukar vara ganska seriösa så jag kände mig minst sagt olustig. Ett tag hade jag bara lust att åka hem.

Pratade med min vän Lucy dagen efter när vi var på UH igen. Vi pratade inte om incidenten dagen innan men om en utav personerna som var med då. Hon sade att han varit lite likadan mot henne den senaste tiden. Hon ska nämligen jobba utomlands i ett år och då har han ingen som tar hand om honom. *fucking crybaby* Det är inte så att jag tar åt mig särskilt mycket men visst blir man lite nedstämd när någon är taskig mot en?

MEN! Man ska fokusera på de bra sakerna och inte på de dåliga. Så istället för att vara ledsen över en taskig "kompis" är jag glad över en som är snäll och go. Lucy - I like you! =)