Mudd^^

2012-08-30
17:01:54

Totalt upptagen!

Hej kära läsare! Jag har jobbat min första vecka efter semestern och den har gått fort kan jag ju säga! Jobb, tvätt, uppackning, besök m.m. Har varit på ungdomens hus med och myst precis som jag gör idag. :)

Lägenheten kommer jag ingenstans med! Jag behöver mer tid! Om du har tid över kan du väl ge den till mig? :p

Med kärleken är det kanon. Jag har en sambo! Min fina Janne som pussar på mig hela dagarna :) glad tjej!

Eftersom det är så höstruskigt nu har jag massor av ljus hemma som lyser upp och värmer om kvällarna. Jag har även börjat med stickningen igen, det är ju verkligen säsong för det nu :)

Puss!^^


2012-08-27
06:38:03

Måndag

Nu är semestern slut och jag ska till jobbet :)


2012-08-27
06:34:47

Limmared

I lördags var jag ute i Limmared och umgicks med bror, Anna-Karin, Robin, Sofie, Amilia, Melina, mamma, Mira och Ryszard :)


2012-08-24
11:33:43

Fler Polenbilder =)
Hej hej =) Här kommer lite fler bilder från Polen =)
 
Läskig man och mamma
 
Hjärtat
 
Jag och Hjärtat
 
Pappa och Janne spelar airhockey
 
Jag
 
Drinken heter vadå?
 
Mamma
 
Jag
 
Hjärtat
 
Jag
 
Herr och Fru Strand 2012 =P

2012-08-24
11:06:14

Jag är beroende!
Beroende utav vatten!
 
Jag vaknar, går upp, ut till köket och börjar med frukosten. Brygger kaffe, kokar ägg. Ska skölja av ett glas - inget vatten! Aah! Hjälp! Springer till badrummet, vrider på kranen, det pyser lite - inget vatten där heller! Gah!
 
Vad gör jag nu då? Alla saker jag behöver vatten till rusar genom huvudet; diska, duscha, dricka, vattna blommorna?! Klart jag måste vattna blommorna så fort vi inte har något vatten för det är ju superviktigt!
 
Jag funderar ett tag på att ringa hyresvärden. Vi är sist inflyttade i huset och det finns 8 lägenheter i vår trappuppgång, ska jag vara den som anmäler detta? Åh, det nya unga paret klarar sig inte fem minuter utan vatten. Ne, jag kan vänta lite. Går ut på balkonen och tar en cigg, då ser jag en Stubo-gubbe! (Stubo är vår hyresvärd) jag ropar: Hej hej! Han säger hej. Jag ropar igen; Är det något som gått sönder? Han svarar lite surt att han bara stängt av vattnet och sen rusar han iväg.
 
Jaha, kan man inte säga till sina hyresgäster om det då? Tänk om jag hade stått i duschen? Vattnet var ju borta i en halvtimme iaf! Nu är det tillbaka, det spottar och fräser i kranarna när jag öppnar dem men det ordnar sig nog snart. =)
 

2012-08-23
22:57:55

Bra dag idag!

Hej :)

Idag har jag varit på UH på ungdomsrådsmöte. Det var roligt och bra! Mycket att göra under hösten så det ska bli roligt :)

Jag har umgåtts med Lucy, which I love :) vi gillar samma saker och (kanske ännu viktigare) hatar samma saker. Min kompis och jag :)

Ikväll har jag fått hemlagade hamburgare av hjärtat! Nu tittar vi på film och myser. Puss!^^


2012-08-22
13:26:56

22 Augusti 2012
Hej!
 
Idag regnar det. Jag tittar på Vänner och grejar. Hjärtat sover. Jag ska hoppa in på Nyboholm ikväll mellan 17 och 21.
 
Såhär ser resten av veckan ut:
 
 
UH är ungdomens hus, de har öppnat igen efter sommaruppehåll och fredagar jämna veckor har de öppet till kl 24 =)
 
På måndag börjar jag jobba igen och semestern är slut, tillbaka till allvaret! Hoppas det blir en rolig sista semesterhelg och att det slutar regna! =P
 
Puss! ^^

2012-08-21
10:56:00

Massor med saker idag.

Hej! Idag gick jag upp kl 6 och åt frukost. Pussade på godingen som kom hem från jobbet och stupade i säng. Sen var det tvättid som gällde och den är jag färdig med nu. Jag har fått i mig lite lunch och ska strax iväg. Brorsan och jag ska hämta en motorcykel utanför Trädet. Sen ska jag hem och ordna med middag till mig och Janne. När mamma slutar jobbet kl 16 ska vi till jysk och kika lite, sen ska jag jobba mellan kl 17 och 21. Såå fullt upp idag med andra ord :)


2012-08-19
13:18:31

19 Augusti 2012
Hej hej alla glada!
 
Igår var jag på fest med min pojkvän och hans kompisar. Alla var supertrevliga och jag hade jätteroligt! Det var pojkvänner, flickvänner, mammor, singlar, lesbiska och bisexuella. Samtalsämnena var alltifrån jobb och skola till barn, sång, sex, mat, m.m. Dryck flödade och alla var glada. 2 personer var inte där och det gjorde mig glad, jag slapp höra om bröst och tjockt hår. Jag vet iofs inte om de hade tänkt komma, eller ens var bjudna, men de kom inte och jag trivdes =)
 
Min kära blev askalas! När vi kom hem (fick skjuts av fina mamma) tog jag med reklamen vi fått i postboxen, vi bor en trappa upp från entrén och vi kom nästan inte hem för Janne skrattade åt reklamen. ÅT REKLAMEN! WTF? Det var tydligen jätteroligt - det tyckte inte jag. Vi gick ut på balkongen och tog en cigg innan vi skulle sova, Janne fortsatte skratta och tyckte det var hysteriskt kul att han har mustasch. Snacka om packad kille =) Hahah =) Det var inte lätt att få honom i säng men det fick jag, då får han världens fyllehicka. Han kunde inte somna och inte jag heller för att han hickade. Jag tror vi lyckades somna innan kl 4 iaf.
 
Idag ska vi ut på sjön med båten. Janne, mamma, Karin, Frasse och jag. Vi ska till Tvärrön och grilla - mys! =) Vi ska åka om en timme så jag får nog börja kamma till mig snart =)
 
Puss! ^^
 

2012-08-17
12:04:36

Varför skriver...
Varför skriver jag aldrig om de saker jag tänker på? Under en dag kommer jag på massor av saker som jag har tankar kring men det kommer aldrig upp på bloggen. Dels för att jag glömmer av dem ibland, dels för att en del saker känns FÖR privata och till sist; vad ska mina läsare tro? Får man lov att skriva vad man vill och tycka precis vad man vill?
 
Jag borde skriva mer från hjärtat, om jag vågar...
 

2012-08-16
10:18:00

16 Augusti 2012
God morgon folket!
 
Nu sitter jag framför TVn med Desperate housewives och frukost, nom nom =)
 
Me gusta!
9gagers will know
 
Idag ska jag hämta fler saker från stugan, duscha och besöka Ungdomens Hus =) De har haft semesterstängt alldeles för länge! Det ska bli väldigt roligt att träffa Brita och Camilla igen!
 
Jobbet börjar nästa måndag och jag vet inte om det ska bli roligt eller inte. Jag blir lite ledsen varje gång de förlänger min tillsvidareanställning =/ Varför kan jag inte bara få fast? De vet ju vad jag går för. Är det bra så kan de fastanställa mig är det dåligt kan de väl sparka mig? Ja, jag är glad för att jag har ett jobb - såklart! Men jag måste erkänna att jag saknar att jobba i Ulricehamn. Tänk att få jobb på Hotell Nyboholm där jag är ständig inhoppare, jag älskar det stället! Plus att det är väldigt nära mitt hem =)
 
Jaja, drömma kan man alltid. Sist skulle jag bli sjökapten och se hur bra det gick - inte alls! Haha =)
 
 
Puss!^^
 
 

2012-08-14
21:07:08

Jag trivs!

Jag trivs som fisken i vattnet i vår nya lägenhet! Idag har vi hämtat min tv och dvd och installerat dem i sovrummet. Så nu ligger jag och myser framför Vänner :)


2012-08-14
12:23:09

Jag har blivit...
Jag har blivit min mamma! I morse när jag steg upp och gick ut mot köket kikade jag in i vardagsrummet, där stod våra tallrikar och glas kvar från kvällsmaten igår. Janne la sig flera timmar efter mig igår och min första tanke var: Varför har han inte plockat undan??!! En typisk min-mamma-tanke! Sen ångrade jag min tanke och frågade mig själv varför JAG inte hade plockat undan. Sen plockade jag undan. Mamma är alltid sån; varför ligger det saker framme? Varför är det tänt i ett rum som ingen är i? Varför är det stökigt? Gah! Hennes tankar har blivit mina tankar! Men på sätt och vis är det väl tur, jag trivs i ett städat hem. Tack mamma =)
 
Jag har även blivit min pappa. Han samlar på allt! Han har så mycket saker att han ofta hittar saker hemma som han inte ens visste att han hade. Och kartonger, alla dessa kartonger, han älskar kartonger! Källaren är fylld med kartonger, både med saker i och tomma. Vissa sparar han till jul så han kan lägga presenter i dem och göra till julklappar. Här om dagen packade jag upp köksmaskiner som jag haft i originalförpackning eftersom de passar i de kartongerna och bruksanvisningen ligger där med. När jag packat upp säger jag: Jag vill spara de här kartongerna. Och Janne bara tittar på mig som: "Herregud!".
 
Jag har även blivit en ny Mudd! En flickvän, en sambo, en vuxen. Jag har ett jobb, en underbar kille, en fin lägenhet i Ulricehamn (tack och lov). Som jag har saknat att bo i stan! Man behöver inte planera varje gång man ska handla eller hälsa på någon för det tar inte 20 min att ta sig någonstans! Tar man bilen ner till stan är man där på 2 min =) I love it!
 

2012-08-13
10:57:15

13 Augusti 2012
2 veckor av semestern har gått, 2 veckor kvar =)
 
Lägenheten börjar komma i ordning. Vi har köpt lite möbler, vitrinskåp, badrumsskåp, soffbord m.m. Vi ska få upp gardinstängerna snart - gud vad jag saknar gardiner! Det känns så tomt utan. Jag måse köra iväg lite kartonger till återvinningen med, iaf de kartonger som gått sönder och inte kan användas mer.
 
Hjärtat sover just nu, han håller på att vända på dygnet. Så jag sitter själv framför TV.n med frukost. CamTam ska hälsa på idag, superkul! Jag har saknat henne =)
 
 
Bild från Polen =)
 
Puss! ^^

2012-08-12
21:28:51

Lite bilder från Polen =)
Vi var i en stad som heter Miedzyzdroje.
 
Jag och hjärtat =)
 
Jag köpte två armband =)
 
Pappa och mamma första kvällen =)
 
Mina föräldrars kompisar, haha =)
 
Vykorten vi skickade till släkt och vänner =)
 
Jag och hjärtat på en uteservering =)
 
Glass i stora lass! =)
 
Det kommer fler bilder en annan dag =)
 

2012-08-11
22:13:43

På väg!

Nu ska vi på kalas!


2012-08-11
10:16:01

11 augusti 2012

Igår hade vi svärisar och Markus över på middag. Kött, potatisgratäng och sallad. Nom Nom! Grabbarna satte ihop ett vitrinskåp och soffbordet, jag fixade en duschhylla :) idag ska vi få ihop badrumskåpet och åka på prinsesskalas. Melina har fyllt fem år och ska firas idag! Hon önskar sig ett stort Hello Kitty-gosedjur och självklart har faster Mudd köpt ett :) Ps, vår utsikt från vardagsrummet kommer jag aldrig att tröttna på!


2012-08-09
21:32:27

Ute med båten :)


2012-08-09
16:02:27

Jkpg

Det blev en spontantripp till Ikea idag. Vi behövde ett vitrinskåp till köket för vi har för mycket saker. Dubbelt av nästan allt! Det blev förvaring till badrummet med, men där är det jag som står för sakerna! Hihi^^ vi hittade lampor med! Detta kommer bli superbra!

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/1990620/images/2012/pic_5023c1f5e087c34435000008.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/1990620/images/2012/pic_5023c1f5e087c34435000008.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/1990620/images/2012/pic_5023c1f5e087c34435000008.jpg%3C/a%3E">https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/1990620/images/2012/pic_5023c1f5e087c34435000008.jpg" class="image">


2012-08-07
22:53:27

Första middagen!

Första middagen i nya lyan blev hamburgare :) vi har haft besök av Lucy, Miriam och mina föräldrar idag. Vi har fått in lite möbler i vardagsrummet med, och en tvättid har vi klarat av! Nu tittar vi på tv innan det är dags för sängen :) Puss!^^


2012-08-07
09:34:32

I'm back!

Hej hej! Nu är jag tillbaka på bloggen! Vi kom hem till Sverige natten mellan söndag och måndag, då sov vi en natt hos svärisarna. Igår morse åkte vi ner till Stubo och hämtade nycklarna till våran nya lägenhet. Sen körde vi några flyttlass under dagen och sov i nya lyan på natten. Nu ska jag äta frukost, få liv i min sambo och sedan flytta lite mer saker :) Puss! ^^