Mudd^^

2014-02-28
06:27:59

Fredag!
Då var det fredag :)

Jobbar till halv tre, ska förmodligen till UH, jannes kompis fyller år. Mycket idag! Thn imorgon och nada på söndag :)




2014-02-27
06:43:57

Shoppa?
Jag är inte den som shoppar och definitivt inte kläder. Igår efter jobbet svängde jag förbi gågatan i alla fall och gick in på Nilles. Där köpte jag 300 värmeljus för 90kr! Det lönar sig att vara medlem och få lite rabatter då och då :)

Hade även fått ett erbjudande från Kappahl. 100kr rabatt på jeans. Jag har brist på byxor i min garderob men brukar aldrig hitta byxor som passar i vanliga butiker utan det brukar bli Ullared en gång om året. Igår tänkte jag att jag får väl gå in och kika iaf. På en bänk låg ett par ljusa stentvättade skönheter i min storlek fast med slim fit, Jaja det tåls att prova iaf. De satt som en smäck! Otroligt glad tjej! Köper jeans i vanlig butik, Tjohoo! De ska jag ha på mig på lördag när vi ska iväg på tatto meltdown i Trollhättan :)

Nu är det dags för jobbet. Igen.

So long! :)




2014-02-26
06:16:23

Onsdag
Då var det nedförsbacke till helgen då. Fick en bra lön igår, räkningarna är betalda och jag har gott om pengar över för en gångs skull. Men det behövs, bilen ska besiktigas och bytas lite delar på :)

Dagens i-landsproblem: att inte få sova som jag vill. Jag går och lägger mig först och när jag sover som skönast mitt i natten kommer nallebjörnen Janne. Han kramar om mig (läs håller fast), ligger på mitt hår och snarkar i mitt öra. Han är världens mysigaste men jag sov inte så bra efter det :/

Jaja, nu är jag vaken iaf. Frukosten är uppäten och jag ska göra mig i ordning för jobbet. Peace!



2014-02-24
06:21:46

Måndag
Under helgen har jag vänt på dygnet och sedan vänt tillbaka det,varit i Borås två gånger, ätit skräpmat, nojat över att lönen kommer för sent, varit på kalas och hälsat på mina föräldrar. Jag hade behövt en till dag för att vila upp mig!

Det gamla hjärnkontoret spökar också, inatt drömde jag att en bekant till Janne och mig ringde mig mitt i natten och gav mig världens kärleksförklaring. Han var så arg över att Janne "hann först". Haha, wtf brain? 

Ne nu är frukosten intagen och snart bär det iväg till jobbet. Åh, jag vill sova!




2014-02-22
15:14:05

Röntgen
Janne ringer kl 2 i natt. Han har ramlat och slagit sig illa på jobbet. Jag kör till akuten i Borås och vi väntar i 3 timmar. En sköterska klämmer på honom och säger att vi får en tid i Ulricehamn imorgon och röntgen där. Vi åker ner till VC idag och en läkare klämmer på honom, röntgen i Ulricehamn är stängd på helger, iväg till Borås igen. Sitter nu och väntar när han blir fotad invärtes.




2014-02-20
13:46:32

Till garngalan
Det här roar jag mig med :)




2014-02-19
14:03:59

Innan jobbet



2014-02-18
12:44:01

Natten som var
Jag somnade efter kl 1 i natt, Janne kom och lade sig vid halv fem. Jag har drömt så konstiga saker i natt, t.ex. att jag skördade orkidéerna som står i köket och skulle äta det som kvällsmat. Alltså, va?

Halv tio i morse ringde det på dörren. Grannen ville låna en cigg. Men snälla du, Janne jobbar natt och nu vaknade han. Du kan väl tänka lite? Sen har du faktiskt både bil och ben, ta dig ner till stan och köp cigaretter!



2014-02-16
12:00:19

Back to work
Igår var det 25-årsfest för Martina :) tacobuffe och bowling! Mysigt var det :) roligt att träffa alla igen, det var alldeles för längesen! De fick träffa Janne med :)

Idag jobbar jag kväll precis som resten av veckan som kommer men jag jobbar 7,5h, 6,5h, 6,5h, 5h, 5h, 5h så det trappas ner dag för dag. Har lämnat in ett passbyte om helgen men inte fått något svar än, får väl se :)

Trevlig söndag!

2014-02-14
06:52:44

Valentines
Alla hjärtans dag!

Firas som en vanlig fredag, jobb, UH och mys med Janne :)

Have a nice one :)

2014-02-13
08:33:48

Alla måsten kanske inte är måsten.
I natt drömde jag att Janne hade skadat sig och jag var den enda som kunde hjälpa honom, men jag gjorde inte det för jag var tvungen att åka till jobbet.

Wtf brain? 

Jag tror mitt undermedvetna klagar på mig. Att alla måsten kanske inte är så viktiga jämt. Självklart skulle jag inte åka till jobbet om det hände Janne något, eller någon annan för den delen. Men det är nog mina smågrejer jag har för mig; det får inte stå disk överallt, jag måste tvätta kl 7 när jag är ledig, sängen måste bäddas varje dag.

Nu tar vi ett chillpill. Och kaffe. Gotta have coffee :)




2014-02-12
11:33:54

Mycket att göra :)
Vi hade rådsmöte igår och massa planer inför våren :)

Idag på jobbet mailar jag som en tok, det är riktigt roligt! Mudd goes kontorsnisse! Haha :)

Skönt att vara ledig imorgon! :)

2014-02-10
07:43:35

Sportlov
Då var det sportlov för barnen. Undrar vad de ska hitta för pulkaåkning känns lite omöjligt just nu, det är gröna backar här och inte vita. Vi har iofs en skidbacke men den är nog bra slaskig nu.

Happ, jobb idag, sedan hem och baka för jag ska ha fika med mig till ungdomsrådet imorgon :)

Ni får ha en bra måndag så låtsas jag att det är onsdag :)

2014-02-09
07:44:59

Jag hör...
..ett väldigt starkt fågelkvitter utanför min dörr. Är det våren som är på g? Slutar aldrig hoppas! Haha :)

Igår tittade jag på Mellon, sen på qx-galan men efter nyheterna kl 22 somnade jag som en stock så jag såg inte slutet på galan :/ oh well.

Mitt passbyte har gått igenom iaf så på lördag är jag ledig och ska fira Martina på hennes 25-årsdag! Hurra! Det kommer bli så roligt! :)

Nu väntar jobbet :)




2014-02-08
17:41:07

Saturday
Lugn dag idag. Jobb, hem, äta, duscha och kl 20 är det mello. TVn och den nybäddade sängen har jag för mig själv till kl 3 i natt. Sedan kommer hjärtat hem och kramas en stund innan jag ska upp till jobbet igen :)


Nymålade naglar :)

2014-02-06
10:54:57

Ledig!
Har tvättid kl 11 men vaknade kl 8 så badrummet fick ta smällen. Det är inte så stort, vårat badrum, men nu är det rent. Alla handdukar i tvätten och hela rummet luktar Ajax. Gott att ha det gjort.

Filurar på present till Martina. 25-årspresent. Har lite idéer på fina ting och har redan börjat litegrann men jag är inte helt färdig.

Vi ska titta in hos svärmor idag med, det hann vi inte med igår men jag har köpt fina blommor till henne :)




2014-02-05
09:27:35

Då var det dags för helg igen!
Det är så gött att vara ledig to-fre och jobba lör-ons. Jag träffar Janne för han ska också jobba helg. Jag behöver inte slåss om tvättider i tvättstugan. Jag kan hänga på UH hela dagarna när jag är ledig. Jag tjänar helg-OB plus att helgerna är lugna på jobbet. So many benefits!

Idag fyller bästaste svärmor Karin år!




2014-02-04
09:29:29

Tisdag
Jag gillar tisdagar. Då kommer UT så jag har lite att läsa till frukosten och i eftermiddag är det möte med ungdomsrådet. :)

Garngalan drar igång igen idag. Den här gången till förmån för prostatacancerfonden. Bra initiativ! :)




2014-02-03
09:24:23

Jag ser det töar..
..jag ser det töar, det var väl roligt? Hurra! Det är visserligen slaskigt men jag vill inte ha mer snö nu :)

Tråkig jobbtid idag. 11:30-18:00. Får visserligen sovmorgon så det är ju gött men kommer inte hem förrän kl 19 och det är lite tråkigt. Men men, får TVn för mig själv för Janne jobbar ikväll. Kl 20 är det Familjen Annorlunda på TV4 :) 

Annars händer det inte mycket. Bara vanlig måndag! :)




2014-02-02
06:31:40

Sunday
Idag blir det jobb till kl 15 och sedan iväg till Gbg på kalas för Wilma :) hoppas det är lika lugnt på jobbet idag som igår, då kan man rulla tummarna :)

2014-02-01
16:00:48

Lördag
Då var jobbet avklarat! Nu ska vi till mor och far på middag! Yey!




2014-02-01
07:06:21

Om det är något vi INTE ska ha..
..så är det barn som föds i februari.

Månaden är redan full!
Jannes brorsdotter Wilma den 1a,
Jannes mamma Karin den 5e,
Jannes brorson Ted den 8e,
Jannes farmor Elsa den 23e.

Sen kommer min familjs födelsedagar från mars och framåt. Januari, april och oktober är dock lugna månader i båda familjerna.

Jag har en väldigt bra födelsedag. 28e maj. Precis innan sommarlovet, det brukar vara bra väder så man kan vara ute och knappt 6 månader efter jul vilket ger en jämn fördelning utav presenter under året :) vart sjunde år krockar det med mors dag men det kan jag leva med. Bara mina framtida barn vet att det är skillnad på mors dag och min födelsedag! :)