Mudd^^

2013-09-30
09:00:00

V40
Hälsovecka!

På UH är det ett fullspäckat schema denna veckan. HLR-kurs, mindfulness och massage. På onsdag håller Tommy Svensson föreläsning om tillsatser i mat. Alla är välkomna då, oavsett ålder.

Massagen på fredag längtar jag till mest! Ska bli så skönt! Min onda rygg börjar bli bättre men jag är fortfarande ganska stel och det hugger till i svanken ibland.

En sak till! Idag har jag och Janne varit förlovade i ett halvår :)




2013-09-29
16:48:48

Söndag
Nu är vi på väg hem :)

Igår åkte Janne och jag ner till Lena och Sören i Varberg. Vi stannade där över natten för att sedan åka till Falkenberg i morse. Det var dop för Elsa idag :)

En jättefin gudstjänst, en glad bebis, fint folk, goda tårtor och massa skratt :) Nu är Sandra Elsa Fogelström döpt :)

På väg hem blev det en otroligt snabb sväng på gekås och middag på Mandys Diner :)




2013-09-26
19:24:48

Torsdag
Min rygg har nog gått av! Det ömmar hela tiden och värst är det när jag böjer mig framåt vilket jag gör jämt! När jag tar på/av mig kläder, borstar tänderna, bäddar sängen, tvättar bort mitt smink, plockar i/ur diskmaskinen. Jag börjar bli lite galen på det! Men det går väl över så småningom :)

Idag missar jag ungdomsrådet eftersom jag jobbar kväll. Missade ett möte igår också. Inte roligt alls men skönt med sovmorgon :) jag slutar kl 22,05 idag och är hemma strax innan 23. Janne jobbar. Blä! Ingen rolig dag idag!






2013-09-25
20:58:43

Onsdag
Jag är inte en kvällsmänniska längre! Igår skulle jag hålla mig vaken med Janne men jag somnade redan kl 23. Idag sov jag länge men jag är redan trött! Det är nog vädret som påverkar också, jag blir alltid tröttare på hösten.

Det är två kvällspass kvar denna veckan sen är det helg. På lördag åker vi till Varberg till Jannes moster och på söndag är det dop för lilla Elsa i Falkenberg :) mys!

2013-09-24
05:22:41

Tisdag
Då var det tisdag och jag är uppe tidigt. Ska köra pappa till sjukhuset innan jobbet, han ska på besiktning kan man säga :)

Imorgon och resten utav veckan jobbar jag kväll så då blir det sovmorgon varje dag :) gött!

Ikväll är det garngala igen!




2013-09-23
06:51:00

God morgon
Solen har gått upp, jag har gått upp, Janne sover.

Det var svårt att lämna sängen idag. Nytvättade sängkläder och en nyduschad Mudd, åh vad jag älskar den kombinationen! Hade kunnat ligga kvar hela dagen!

Men jobbet kallar, det är ju trots allt måndag.



2013-09-22
15:25:51

Sunday funday
Har varit sjuk i en vecka nu. Blä. Jag ska till jobbet imorgon, 5 timmar borde jag orka!

Idag är det lugnt och skönt. Tv-tittande, pussas med sambo, äta mat, Mia kommer på fika sen :)

Jag har en lugn arbetsvecka på 25 timmar framför mig, känns bra! :)

2013-09-19
22:03:55

Svensk? Polsk?
Den översta bilden till vänster är det typiska utseendet av en svensk kvinna. Den nedersta bilden till vänster är det typiska utseendet av en polsk kvinna.
Till höger är jag. Halvsvensk. Halvpolack. Vem är jag mest lik då?




2013-09-19
08:48:53

Torsdag
Jag är fortfarande sjuk och hemma från jobbet. Blä! Jag ligger på soffan och tittar på lyxfällan, alltså, hur hamnar man där? Hur kan man köpa saker med pengar som man inte har? Och det är ju vuxna människor. Nej, jag tycker det är pinsamt. Klipp dig och skaffa dig ett jobb! 

2013-09-18
18:52:26

Skitförkylning!
Jag är sjuk. Näsan rinner och jag är så täppt att jag knappt kan prata. Jag sover flera gånger varje dag för jag orkar inte vara vaken. Jag är febrig och orkar ingenting! Fan! Jag hatar att vara sjuk!

Det regnar ute och det är mysigt när man är inne framför TVn under en filt med tända ljus :)




2013-09-16
08:08:07

Måndag
Och jag mår inte bra. Ont i halsen och snuvig. Hej höstförkylning. Men jag åker till jobbet och hoppas att jag får sluta tidigt. Jag har inte råd att vara hemma.

Igår var det mysigt! Janne bäddade ner mig i soffan och vi låg där nästan hela dagen :) på kvällen kom mamma och pappa förbi på en kaffe och vi umgicks en stund :)

2013-09-13
06:40:39

T.G.I.F
Thank god it's friday!

Ne veckan har inte ens varit jobbig, den har gått jättesnabbt! Jag har gjort massor av saker varje dag.

Igår hade vi rådsmöte. Vikarien Marcelo var tillbaka i huset. Jag virkade några rutor. Bra dag!

Nu känner jag att jag har sovit alldeles för lite i veckan. Men jag kan sova på söndag.

Idag blir det kalas!



2013-09-11
06:54:21

Onsdag
Min fullspäckade vecka rusar iväg. Det är redan onsdag! 

Igår var vi galna i garn. Mormorsrutorna producerades nästan på löpande band. Hej vad det gick. Gott fika fick vi och vi hade riktigt roligt! :)

Idag kommer Mia till mig :) mys! 

Men först vankas det jobb.




2013-09-10
06:48:49

Garngala pt.2
Då var det tisdag. Efter jobbet idag ska jag till Galen i garn som ligger i Gällstad. Där fortsätter tillverkningen av mormorsrutor som ska säljas till förmån av Bröstcancerfonden!




2013-09-09
06:53:53

Måndag

Jahapp, ny vecka - nya tag!

Jag är inte ett dugg utvilad men pigg ändå. Åt min frukost ihop med älskling som åt sin kvällsmat nyss :) jag ska till jobbet nu och sedan direkt till UH.

Firar måndag med min nya tröja!


2013-09-08
22:15:55

Söndag.

Då var helgen slut. Jag har hunnit med en del; gått på marknad, grillat hos mina föräldrar, rensat färdigt min garderob, städat, lagat god mat, pussats med Janne, virkat mormorsrutor, höstpyntat hemma m.m.

I veckan jobbar jag till halv tre varje dag, mån-fre. På eftermiddagarna är det fullspäckat med aktiviteter.
Måndag: göra en affisch på UH
Tisdag: garngala i Gällstad
Onsdag: träffa Mia
Torsdag: möte med ungdomsrådet
Fredag: UH/garaget

Och i helgen är både Janne och jag lediga! Hurra! :)


2013-09-07
09:13:50

Helg!

God morgon!

Frukosten är intagen och nu ska jag på marknad med mamma och pappa :)


2013-09-05
16:46:34

Torsdag

Redan torsdag! Vad händer? Veckan bara susar förbi!

Idag påbörjades Projekt Garderob. Vad har jag gett mig in på? Hjälp! Jag har alldeles för mycket kläder i en alldeles för liten garderob! Allt ligger i vardagsrummet nu och jag har börjat rensa. Trasigt och missfärgat ska slängas. Helt och rent som jag ej kan eller vill ha ska skänkas till Ungdomens Hus för vi ska ha klädloppis där i November!

Besiktigade nya bilen idag med, det gick igenom så fint så :)

Nu blir det jobb!


2013-09-04
12:23:42

Onsdag

Och så var det mitt i veckan igen!

Igår hade vi en supertrevlig kväll på UH. Garngalan drog igång och vi var nästan 15 personer som virkade mormorsrutor. Jag lärde Magnus hur man gör och han lärde sig snabbt. Magnus är en kille som arbetstränar på ungdomens hus och han trodde nog inte att han skulle sitta och virka när han kom till oss :)

Idag har jag tvättat och lagat mat, jag jobbar kväll idag så sysslorna får göras på förmiddagen. Jag jobbar kväll resten utav veckan också, rätt skönt med sovmorgon :)


2013-09-04
11:51:00

Bilder från Liseberg!

Här kommer bilder från i lördags :)


2013-09-03
06:49:01

Idag!


2013-09-02
08:31:55

Så bra helg!

Liseberg i lördags var awesome! Gekås igår var också awesome! Inte för mycket folk och tiden räckte gott och väl! Vi var klara kl 15, de stänger 18. Ibland är jag den jobbiga kunden som är sist ut men inte igår :)

Jag hittade kläder som passar till hösten och lite prylar som är bra att ha :)

Idag börjar jag på 75% arbetstid igen och det känns rätt bra. Jag har så mycket annat att göra än att jobba. Projekt Garderob till exempel. Det är dags att rensa den igen!

På återseende!