Mudd^^

2014-05-06
06:37:55

Look up
Såg precis Look Up-videon. I dagens samhälle tittar vi inte på varandra, vi tittar på våra telefoner. Det är rätt skrämmande att alla är så inne i teknologin och scrollar Facebook istället för att umgås med varandra.

Jag tar upp min telefon och kollar FB eller spelar spel när jag är själv och inte har något annat att göra. Men en optimal dag ska vara som gårdagen; jag jobbade och träffade alla mina arbetskamrater, kom hem och tvättade och mötte grannar i källaren och pratade med dem, efter att hon slutat jobbet kom mamma över på middag och då åt vi och pratade med varandra. Ingen tar upp sin mobil och umgås med den istället för personerna runt omkring.

Don't look at a screen - Look Up!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: