Mudd^^

2010-09-22
08:25:30

Sen kväll - tidig morgon
Igår var jag på ungdomens hus med Miriam. Det var ganska skönt att vara bland folk istället för att sitta hemma själv. Vi satt där och pratade en stund och sedan åkte jag till Mia som satt barnvakt hos sin syster. Jag var där en timme ungefär, vi tittade på tv och pratade. Sen skjutsade jag hem henne och åkte hem till mig.

Jag kom i säng vid halv tolv. När jag låg i sängen och försökte sova märkte jag hur känslolös jag kände mig. Jag tänkte på dig - ingenting. Jag tänkte på hur det kommer vara om du hör av dig, om vi ses eller om jag ser dig med en annan - ingenting. Jag var helt likgiltig. Det var jättehemskt! Precis som att jag slutat bry mig.

Inatt drömde jag att jag och Mia kom hem till mig, vi gick in och märkte att allt i min lägenhet var märkt med dina och mina initialer. Det stod MNDB på allt! På väggarna, spegeln, datorn, alla post-it-lappar, fönstren, golvet, taket. Jag fick panik över att någon varit i min lägenhet så jag sprang ut.

Efter det vaknade jag. Jag vågade inte titta mig omkring om det skulle vara så att drömmen var sann. Efter ett tag var jag tvungen att gå upp för att hinna till bussen som jag sitter på nu, på väg till skolan. Jag kollade fb och du hade skrivit en ny status om att du ska på ett musik-event. Jag blev ledsen och kände mig utanför. Jag fattar inte! Jag vill inte ens följa med, jag tycker inte ens om den musiken särskilt mycket ändå. Men bara för att du inte frågat mig blir jag ledsen. Kanske dags att skärpa sig?

/mudd^^

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: