Mudd^^

2012-04-13
11:32:07

Fredagen den 13:e

Hej hej.

Otursdag idag för många. Ibland har det varit det för mig med. Jag kommer ihåg en fredag den 13:e när jag var 11 år och skulle ta bussen till skolan. Bussen stannade inte på min hållplats så jag fick gå från Stenbockskolan till Ulricaskolan på mindre än 5 minuter. Jag blev rätt sur kan jag ju säga. Och försenad till skolan.

Jag är nog en rätt skrockfull människa;

  •  Jag spottar alltid 3 gånger när jag ser en svart katt gå över vägen.
  • Jag är väldigt rädd om speglar för om de går sönder väntar 7 års olycka.
  • Jag lägger aldrig nycklarna på bordet, och om jag har råkat göra det tar jag aldrig upp dem från bordet utan välter ner de på golvet med hjälp av en tidning eller liknande och sedan tar jag upp dem.
  • Jag har aldrig musikvolymen på 13 i bilen eftersom det är ett oturstal.
  • Jag går aldrig på A-brunnar, och råkar jag göra det måste någon slå på mig tre gånger för att oturen ska försvinna.
  • Varje gång jag ser en stege lutad mot en vägg går jag så långt ifrån den jag bara kan.
  • Jag äger inget paraply, men hade jag gjort det skulle jag aldrig fällt upp det inomhus.


Löjligt? Ja, kanske det. Men sån är jag =)

Idag ska jag göra minsta möjliga. Det är min söndag idag så jag ska bara ta det lugnt innan jobbveckan rullar igång imorgon igen.

Puss! ^^


Kommentarer:

Synd att du inte kan komma på söndag på perfect home partyt :( men det kommer fler gånger. kram!

2012-04-13 @ 13:24:42
#2: Eedaaa

Vad är det för skrockfullt med paraply uppfällda inomhus?

Jag är inte skrockfull för fem öre :) lägger nycklar på bordet, går under stegar för det är lite "förbjudet", och jag äger ev svart katt så de skulle bara bli jobbigt ;-)

Men A-brunnar vägrar jag gå/cykla på, men måste alltid cykla/gå över K-brunnar ;-)

2012-04-17 @ 01:44:34
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: