Mudd^^

2012-07-01
12:38:24

1 Juli 2012
Hej =)
 
 
Här satt jag i fredags och väntade på dödsdomen.
 
 
200:- fick jag betala för ett "hej", ett bromstest och en koll på bromsröret. Besiktningsmannen jobbade max 5 minuter och skickade iväg mig med ett blankt papper och ett "skickligt gjort". Jaha, tack då. Ombesiktning borde fan vara gratis! Jag förstår att de måste ha betalt, men 200:- för 5 minuter är väl lite väl?
 
Igår på jobbet fick jag alldeles för mycket info av en kollega om hennes privatliv. Babymaking. "Vi har haft problem, jag har opererat mig och vi har inte fått ha sex på en månad. EN MÅNAD!" Öm, okej, tack för infon och tack för frågan om jag inte själv ska skaffa barn snart. Tack och lov ringde det då och jag blev tvungen att ta ett samtal. Puh!
 
Varför är det så bråttom? Varför skaffar alla barn? Gah! T.o.m min bästa kompis tycker det är dags för mig. Min kille också. Och mamma. Jag har ju vissa krav innan jag skaffar barn.
 
1. En fastanställning.
2. Bil och körkort.
3. Massor med pengar på sparkontot.
4. Stort boende.
 
Sen ska jag gärna ha gift mig innan jag börjar producera och framförallt ska jag känna mig klar med ungdomslivet. Jag föstår de som vill vara unga mammor, man är piggare och hinner med mer. Men det är viktigare för mig att vara stabil - både ekonomiskt och i förhållandet.
 
Så, sluttjatat om det, jag skaffar barn sen nån gång.
 
Idag ska jag jobba kväll, ända till kl 22:05. Som tur är har jag Amanda vid min sida så vi kan prata bort dö-tiden (då det inte ringer). Jag jobbar tills på onsdag och har helg tor-fre denna veckan. Gött! =)
 
Hoppas ni har en mysig söndag!
 
Puss! ^^

Kommentarer:
#1: -eedaaa-

Självklart väljer du själv när du skaffar barn :)
Jag själv hade velat ha barn helst igår :P

2012-07-01 @ 13:14:33
#2: VIckan

Esh, inte stressa med barn...
Kan säga att jag är 30 och har inte känt mig stressad, även om viljan ändå finns! Men många i min omgivning skaffar barn senare och det hjälper väl till så klart!!

Men bra att du står på dig :)

2012-07-02 @ 17:48:22
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: